رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد:

معرفی یک جایگاه متخلف عرضه سوخت فومن به مراجع قضایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن از معرفی یک جایگاه متخلف عرضه سوخت این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.

معرفی یک جایگاه متخلف عرضه سوخت فومن به مراجع قضایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن از معرفی یک جایگاه متخلف عرضه سوخت این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.معرفی یک جایگاه متخلف عرضه سوخت فومن به مراجع قضایی

علی‌اصغر روشنی عصر امروز در نشست محیط زیست این شهرستان با اشاره به آلایندگی زیست‌محیطی یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت در فومن و گله‌مندی تعدادی از کشاورزان اطراف جایگاه، اظهار کرد: در روزهای بارانی شاهد خروج آلایندگی ناشی از وجود ترکیبات آروماتیک، مواد روغنی و هیدروکربن‌ها در فاضلاب خروجی این جایگاه عرضه سوخت بودیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن با بیان اینکه این امر موجب آلودگی آب‌های سطحی، زیرزمینی و مزارع کشاورزی اطراف در فاصله یک متری جایگاه شده است، افزود: جایگاه متخلف مذکور با توجه به نداشتن سپتیک تانک و سیستم تصفیه مناسب برای کنترل آلایندگی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی حفظ سلامت مردم و محیط را مهم دانست و گفت: هرگونه تهدید ناشی از آلاینده‌ها بر آب، خاک و هوا طبق اصل ۵۰ اساسی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.
روشنی حفظ محیط زیست و سلامت مردم را زمینه سلامت آینده و آیندگان دانست و متذکر شد: در ‏نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشد‏ وجود داشته‏ باشد.
وی از دستگیری دو متخلف برداشت شن و ماسه خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه «حلقه سر» در فاصله حدود ۵۰۰ متری پل و حمل غیرقانونی مصالح رودخانه‌ای، خودروهای متخلف شامل یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه تراکتور توقیف شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن با بیان اینکه متخلفان پس از دستگیری با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادگاه معرفی شدند، خاطرنشان کرد: به استناد تبصره پنج ماده قانونی ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، عمل ارتکابی این افراد تخلف محسوب شده و مشمول برخورد قانونی است.
با توجه به آغاز فصل تخم‌ریزی و تکثیر آبزیان هرگونه برداشت مصالح از تاریخ ۱۵ اسفند ۹۳ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۴ از بستر رودخانه‌ها ممنوع اعلام شده است./فارس

Share