نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر اعلام کرد:

معاون وزیر بهداشت به گیلان سفر می‌کند/علوم‌آزمایشگاهی جزو مشاغل سخت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در نخستین نشست کارشناسان و کارشناسان ارشد علوم آزمایشگاهی بخش خصوصی و دولتی گیلان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت گفت: معاون بهداشتی وزیر بهداشت به گیلان و آستانه‌اشرفیه سفر می‌کند.

اگر سرانه بیمه به درستی پرداخت و توزیع عادلانه ثروت انجام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در نخستین نشست کارشناسان و کارشناسان ارشد علوم آزمایشگاهی بخش خصوصی و دولتی گیلان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت گفت: معاون بهداشتی وزیر بهداشت به گیلان و آستانه‌اشرفیه سفر می‌کند. معاون بهداشتی وزیر بهداشت به گیلان و آستانه‌اشرفیه سفر می‌کند/انتظار می‌رود از بودجه وزارت بهداشت ردیفی را برای آستانه اشرفیه در نظر گرفته شود

محمدحسین قربانی عصر امروز این شهرستان مطالبات کارشناسان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را به‌حق،درست و جامع دانست.

وی افزود: با توجه به مسئولیتی که در گروه بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داریم اعتقاد ما بر این است شاغلان علوم آزمایشگاهی با سختی و تعهد مسئولیت بار عمده درمان به‌ویژه در آزمایشگاه‌ها را بر دوش می‌کشند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل علوم آزمایشگاهی باید را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود، تصریح کرد: داشتن یک تشکل صنفی حق شاغلان علوم آزمایشگاهی است.

به گفته وی، تشکل صنفی شاغلان علوم‌آزمایشگاهی می‌توانند مطالبات قانونی و حقوق خود را دنبال کنند و کمک‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

قربانی درباره دریافت مطالبات حق‌کارانه شاغلان علوم آزمایشگاهی گفت: انتظار می‌رود مشکلات مطالباتی که بابت حق کارانه به آنها تعلق می‌گیرد در داخل استان برطرف شود و بودجه‌ای که در حوزه وزارت بهداشت در مجلس در نظر گرفته شده این بحث قابل‌حل است.

وی به سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان در سال ۹۴ اشاره کرد و یادآور شد: حوزه سلامت وزارت بهداشت موظف است بودجه‌ای که در اختیار دارد را به سمت پیشگیری سوق دهد و برای اجرایی شدن این سیاست ساخت خانه‌های بهداشت روستایی در دستور کار وزارت بهداشت و درمان است و در حوزه مراکز خانه‌های بهداشت روستایی برای پیشگیری از بیماری‌ها تحول اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس درباره ساخت خانه‌های بهداشت حوزه انتخابیه خود، افزود: هفته آینده دکتر کلانتری معاون بهداشتی وزیر بهداشت به گیلان و آستانه‌اشرفیه سفر می‌کند و انتظار می‌رود از بودجه وزارت بهداشت ردیفی را برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

وی از افتتاح دو خانه بهداشت روستایی در «لب‌دریا» و «امیرهنده فوشازده» در دهه فجر خبر داد و یادآور شد: سه خانه بهداشت روستاهای لاکوژده، انبار سر وسالکده شهرستان آستانه‌اشرفیه در حال ساخت بوده و منابع آن از طرف علوم پزشکی گیلان تأمین‌ شده است

گفتنی است این نشست صبح روز جمعه برگزار شد که از طرف شاغلان علوم آزمایشگاهی گیلان سه موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت مبنی بر اینکه این شغل جزو مشاغل سخت و زیان‌آور در نظر گرفته شود و حق داشتن یک تشکل صنفی مانند نظام پزشکی، پرستاری جامعه دندانپزشکی را داشته باشند و بابت حق‌کارانه که اعتقاد داشتند نسبت به آنها اجحاف شده، اقدام اساسی صورت گیرد./فارس

 

Share