در بیانیه ای مشترک:

مسیحیان رشت اهانت به پیامبر (ص) را محکوم کردند+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مسیحیان این شهر در محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توسط نشریه فرانسوی با همت موسسه فرهنگی حقیقت سبز گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مسیحیان این شهر در محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توسط نشریه فرانسوی با همت موسسه فرهنگی حقیقت سبز گیلان برگزار شد.

جلسه محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) با حضور حجت‌الاسلام علی کریمیان مدیر گروه معارف اسلامی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان و کشیش «امید ازگومی» و محمدرضا محبوب مسئول موسسه مذکور در کلیسای انجیلی رشت برگزار شد و طرفین هرگونه توهین به انبیای الهی و ادیان ابراهیمی را محکوم کردند و به وحدت هرچه بیشتر ادیان در مواجه با اختلاف‌افکنان تاکید داشتند.

همچنین در جلسه محکومیت اهانت به مقدسان ادیان با حضور «ادوارد هسوپیان» عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه ایرا‌ن ـ تهران‌ـ‌رشت نیز هرگونه اهانت به انبیا محکوم شد و وی خواستار برخورد مجامع بین‌المللی با توهین کنندگان شد.

در پایان جلسه مذکور نیز بیانیه مشترک محکومیت توهین به ادیان و پیامبران الهی توسط عالم اسلامی، کشیش مسیحی و عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه رشت صادر شد که در بخشی از آن آمده است: با توجه به گسترش روز افزون معنویت‌خواهی و خداخواهی انسان‌های حق‌جو و حقیقت‌طلب در چند دهه اخیر شاهد موجی از حرکات تقابلی از طرف جبهه استکبار و دشمنان معنویت در مقابله با مقدسات ادیان الهی در قالب ساخت فیلم و کاریکاتور بوده ایم.

در بخش دیگری از بیانیه ذکر شده است: توجه به آموزه‌های ادیان الهی عاملی برای اعتلای اخلاقی و معنوی افراد و به تبع آن جوامع انسانی و راهی برای کاهش آلام بشری و از سویی سدی محکم در برابر گسترش سیاست‌های ضد اخلاقی و ضد بشری کشورهای سلطه‌گر است و این بار نیز شاهد رویکرد تقابلی جبهه استکبار با یکی از مقدسات ادیان الهی بوده‌ایم که خود می‌تواند نشانه بیم کشورهای استکباری از رشد و نفوذ جریان‌های معنویت‌خواه و نشانه‌ای از یک خیزش مقدس به سوی معنویت و هویت گمشده بشر در سده‌های پیشین است.

در ادامه بیانیه عالم اسلامی، کشیش مسیحی و عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه رشت بیان شده است: با توجه به وعده‌های انبیای الهی و موحدان در سراسر تاریخ پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود و سلطه‌گران و معاندان تاریخی خداخواهی و معنویت‌خواهی راهی جز حرکت به سوی زوال نخواهند داشت.

در این بیانیه عنوان شده است: با توجه به اینکه اعتقاد داریم منشأ ادیان الهی یک خداست و حقیقت همه ادیان الهی گوهر ناب تسلیم و خضوع در برابر یک خداست توهین به مقدسات هر یک از ادیان الهی را توهین به یک حقیقت دانسته و آن را محکوم می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواستار آن هستیم که جلوی تکرار اینگونه اعمال شنیع به بهانه آزادی بیان گرفته شود.

این بیانیه عنوان کرده است: طبق تصریح اساسنامه حقوق بشر آزادی تا جایی محترم است که به حقوق دیگران تعرض نکند در حالی که اهانت به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان و جریحه‌دار شدن عواطف انسانی آنها لکه‌دار کردن حقوق معنوی آنها و تعرض به حقوق معنوی و انسانی مسلمانان است، به امید روزی که شاهد وقوع اعمال غیر انسانی با شعارهای به ظاهر انسانی نباشیم.

۲bln43a3 ۸vgu1bfb e90szsjk mpfgf4fd zfqxl29m

Share