نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد در استانهای شمالی

مسئولین فرهنگی واحدهای دانشگاهی,اعضای هیأت علمی با مدرک حداقل دکترا باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاهورانی با اشاره به نحوه انتخاب مسئولین فرهنگی واحد ها، تصریح کرد: مسئولین فرهنگی باید در واحد ها، از اعضای هیأت علمی واحد ها با مدرک حداقل دکتری و مرتبه علمی استادیار، انتخاب شوند .

DSC08262 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و پنجمین جلسه رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلانی در استانهای شمالی کشور، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی در استان گیلان در محل سالن جلسات ستاد هماهنگی استان گیلان برگزار شد.
در این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گزارش مبسوطی از روند فعالیت های دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ارائه داد.
دکتر احمد شاهورانی، نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، با برشمردن ویژگیهای حضرت امام (ره)، گفت: حضرت امام (ره) با داشتن تزکیه نفس، توانست در مقابل مسائل دنیایی بایستد و به ما آموخت که اگر انسانی به مرجعیت و علم خود مغرور شود مطمئنا با شکست مواجه خواهد شد.
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی، افزود: انسان تا زمانی که تزکیه نفس نداشته باشد و نمی تواند کار برای خدا کند، نباید مسئولیت قبول کند .
وی ادامه داد: با توجه به تجمیع صورت گرفته،رشته هایی به بعضی از رشته ها اختصاص یافت که باید در این واحد ها شرایط لازم وجود داشته باشد که یکی از مهمترین این شرایط، داشتن اعضای هیأت علمی است که واحد ها باید در جذب عضو هیأت علمی مجرب و متخصص بسیارجدی باشند.
دکتر شاهورانی، با تأکید بر توجه به تشکل های سیاسی در واحد های دانشگاهی، اظهار کرد: دانشگاهها باید در جهت تشویق استادان و دانشجویان فعال بوده و زمینه های لازم را در واحد های دانشگاهی جهت ایجاد تشکل های خودجوش بوجود آورند.
این مقام مسئول، با اشاره به نحوه انتخاب مسئولین فرهنگی واحد ها، تصریح کرد: مسئولین فرهنگی باید در واحد ها، از اعضای هیأت علمی واحد ها با مدرک حداقل دکتری و مرتبه علمی استادیار، انتخاب شوند . همچنین توانمندی و خلاقیت از دیگر ملاک های انتخاب مسئولین حوزه های فرهنگی واحد ها بوده که باید رؤسای واحد ها به این مسئله توجه کنند.
نماینده تام الاختیار دانشگاه در استانهای شمالی، تأسیس شرکت های دانش بنیان را در دانشگاهها مهم دانست و اذعان داشت: واحد های دانشگاهی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیلهای موجود در جهت ایجاد پارکهای فن آوری و مراکز رشد و حرکت در راستای تحقق بودجه ۱۶% پیش بینی شده سال ۱۳۹۴ واحد ها و مراکز دانشگاهی، اقدام کنند.
در پایان اعضای حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

Share