استاندار با اشاره به سفر میلیون‌ها گردشگر به گیلان عنوان کرد:

مسئولان در توسعه‌ی امکانات گردشگری نباید گیلان را فقط برای گیلانی ببینند/آمادگی کامل برای سفرهای نوروزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار با اشاره به سفر میلیون‌ها گردشگر به گیلان گفت : مسئولان کشور در توسعه‌ی امکانات گردشگری نباید گیلان را فقط برای گیلانی ببینند.

مسئولان کشور در توسعه‌ی امکانات گردشگری نباید گیلان را فقط برای گیلانی ببینند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار با اشاره به سفر میلیون‌ها گردشگر به گیلان گفت : مسئولان کشور در توسعه‌ی امکانات گردشگری نباید گیلان را فقط برای گیلانی ببینند.مسئولان کشور در توسعه‌ی امکانات گردشگری نباید گیلان را فقط برای گیلانی ببینند

دکتر نجفی شب گذشته در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از اقتصاد نفتی خارج شویم باید در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم گفت : باتوجه به کاهش قیمت نفت بهره گرفتن از صنعت گردشگری برای به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصادی کشور لازم است.

وی افزود : با تقویت بخش گردشگری می‌توانیم حداقل ۳۰ درصد از درآمد نفتی را به خوبی تأمین کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به اقامات ۳۴ میلیون نفر گردشگر در گیلان از ابتدای امسال تاکنون بنابر آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : در توسعه‌ی امکانات استان نباید فقط گیلان را برای گیلانی دید.

دکتر نجفی افزود : نیاز است استانهای گیلان، مازندران و گلستان تعریف مشترکی را از گردشگری داشته باشند و دبیرخانه ثابتی در بحث گردشگری استانهای شمال کشور تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء امکانات گردشگری گیلان برای بهره بردن از حضور میلیونها گردشگر در استان گفت : جایگاه گیلان باید در توسعه درآمد گردشگری کشور مشخص شود.

استاندار گیلان همچنین خواستار تهیه طرح جامع گردشگری گیلان شد و گفت : برای سفرهای نوروزی آمادگی کامل وجود دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع و دستی و گردشگری نیز در این نشست از اعلام ضوابط اقامتگاه‌های بوم گردی ایران در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت : این طرح به منظور بهره‌گیری از جاذبه‌های گردشگری در روستاها تهیه شده است.

مرتضی رحمانی افزود : فعالیت ستاد اجرایی هماهنگی سفر برای نوروز از آذر ماه امسال با ابلاغ به استانداری‌ها آغاز شد.

وی افزود : تنوع بخش به خدمات اصلی‌ترین هدف این ستاد است.

Share