در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی عنوان شد:

مردم ما از کتاب و مطالعه فاصله گرفته اند/رشد سریع توسعه فرهنگی رودبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی با بیان اینکه مردم ما از کتاب و مطالعه فاصله گرفته اند گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند امروز مردم ما باید با کتاب انس بگیرند که اگر این اتفاق نیفتد جامعه ایرانی به هدف نهایی خود نخواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی با بیان اینکه مردم ما از کتاب و مطالعه فاصله گرفته اند گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند امروز مردم ما باید با کتاب انس بگیرند که اگر این اتفاق نیفتد جامعه ایرانی به هدف نهایی خود نخواهد رسید.

مردم ما از کتاب و مطالعه فاصله گرفته اند./اختصاص  ۲دهم از فضای سرانه مطالعه استان به ازای هر۱۰۰نفر گیلانی

امیر محمدپور در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی گفت: خدای خود را شاکرم در شهرستانی حضور دارم که دیگر محروم نیست و ظرفیتهای فوق العاده ای دارد. در این شهرستان که بالاترین سرانه فضای مطالعه استان گیلان را داراست به همت مسئولین باید تلاش جهادگونه کنیم تا وضعیت سرانه مطالعه نیز بهبود یابد.

DSC_0899مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بار دیگر با اشاره به وضعیت نامناسب سرانه فضای مطالعه استان گیلان در کشور گفت: امروز سهم هرگیلانی به ازای هر۳ نفر ۱جلد کتاب است که بر اساس برنامه سوم توسعه به ازای هر نفر۲ جلد و در افق چشم انداز۱۴۰۴ باید به ازای هر نفر ۵ برابر شود.
وی گفت در حال حاضر۹۰۰هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است که این مقدار باید تا پایان سال۱۳۹۴ به ۴میلیون و پانصد هزار نسخه برسد. امروز هر۱۰۰نفر گیلانی ۲دهم از فضای سرانه مطالعه استانی را به خود اختصاص داده اند و این درحالی است که بر اساس برنامه پنج ساله توسعه می باست به۶/۴ دهم متر مربع برسد.
محمدپور با بیان اینکه امروز زمینه فضای کار و تلاش برای بهبود شاخصای مطالعه استان آماده است گفت: همه میدانیم افزایش سرانه مطالعه یکی از شاخصه های توسعه پایدار است و در فاکتورهای توسعه یافتگی این مقوله لحاظ می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه مردم ما از کتاب و مطالعه فاصله گرفته اند گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند امروز مردم ما باید با کتاب انس بگیرند که اگر این اتفاق نیفتد جامعه ایرانی به هدف نهایی خود نخواهد رسید.
وی در ادامه گفت: وظیفه ما در توسعه امر کتابخوانی بسیار سنگین است و این کار به تنهایی از عهده ما ساخته نیست و مشارکت و همیاری آحاد مسئولین، مردم در این امر ضروری است.
امیر محمد پور در پایان ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد فرشید احمدی اقدام ایشان را سرمایه گذاری در بخش کتابخانه سازی به عنوان خدمت به فرهنگ و تمدن دانست و اظهار داشت انسانهای بزرگ ماحصل عمر خودشان را بعنوان کتاب به ما هدیه داده اند. امروزخانواده نیکوکار احمدی نام زنده یاد فرشید احمدی را ماندگار کرد .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین از خیرین کتابخانه ساز دعوت کرد همت بلند خویش را برای احیا و ساخت کتابخانه هایی بهتر در گیلان بکار گیرند.

توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی است/توسعه فرهنگی رودبار به سرعت در حال انجام است

سید محمد احمدی در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی زنده یا فرشید احمدی رستم آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی صددرصد فرهنگی و برخواسته از سه عنصر دین، رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مردم بود اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و رهبDSC_0888ری پیامبرگونه حضرت امام داشت.

فرماندار شهرستان رودبار با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی است گفت: یکی ویژگیهای بارز دولت تدبیر و امید توجه به توسعه فرهنگی متوازن در تمام کشور است و ما شاهد آن هستیم این توسعه در شهرستان رودبار به سرعت و با کمک مردم در حال انجام است.
وی در ادامه با تشکر از خانواده زنده یاد احمدی و نیز مجریان و بانیان احداث این کتابخانه عمومی در شهر رستم آباد گفت: به آینده شهرستان فرهنگی رودبار بسیار امیدوارم و باور دارم توسعه فرهنگی این شهرستان بدست مردم این شهرستان و به سرعت درحال انجام است.

احداث کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی استمرار فعالیت فرهنگی در شهرستان رودبار است

یونس رنجکش در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی شهر رستم آباد ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: امروز شاهد ۲ افتتاح در این مکان فرهنگی هستیم که یکی بهره برداری از یک کتابخانه عمومی به نام جاویدان زنده یاد فرشید احمدی است که با نگاه فرهنگی خانواده خیر و نیکوکار احمدی و مدیران فرهنگی استان و شهرستان رودبار افتتاح می شود و دیگری که بسیار مهمتر است تداوم ارزش بخشی به فعالیتهای اجتماعی است.
مدیرکل امور اجنماعی استانداری گیلان، نگرش خیرخواهانه در فعالیتهای اجتماعی را عامل تاثیرگذار در زمینه های فرهنگی دانست و اظهار داشت: اگر بدنبال تغییرات در ساختار و نگرش ها هستیم باید در زمینه های اجتماعی فعالیتها آغاز و دنبال شود.
DSC_0913وی احداث کتابخانه عمومی به نام زنده یاد فرشید احمدی را استمرار فعالیت اجتماعی فرهنگی در شهرستان رودبار عنوان کرد و گفت: امیدواریم این حرکت آغازی برای توسعه بیشتر فرهنگی شهرستان رودبار باشد.
رنجکش همچنین از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و فرماندار شهرستان رودبار و نیز شهردار شهر رستم آباد قدردانی کرد.

در پایان این مراسم لوح تقدیر استاندار گیلان و نیز لوح تقدیر از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و فرماندار شهرستان رودبار به خانواده زنده یاد فرشید احمدی اعطا شد. در این مراسم همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از فرماندار شهرستان رودبار و شهرداران رستم آباد تقدیرکرد.
گفتنی است مرحوم شادروان فرشید احمدی جوان تحصیلکرده رستم آبادی در سال۱۳۸۶و در پی حادثه تصادف رانندگی در راه تبریز به همراه فرزند خردسالش آوینا جان باخت و خانواده مرحوم فرشید احمدی، در اقدامی ارزشمند ، دیه ۵۰ میلیون تومانی جوان خود را برای ساخت کتابخانه رستم‌آباد رودبار اختصاص دادند.

Share