مدیر کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان انتخاب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسای دفاتر فرهنگی و مسئولین کانون های قرآن و عترت واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسای دفاتر فرهنگی و مسئولین کانون های قرآن و عترت واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
IMG_9838حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، اظهار کرد: سراسر قرآن کریم و نهج البلاغه درس سبک زندگی اسلامی است. باید سبک زندگی اسلامی را از نهج البلاغه و قرآن کریم استخراج کرد و برای جوانان تبیین کنیم تا بدین طریق فرهنگ مطلوب جامعه دانشگاهی را خوب معرفی کنیم .
وی، افزود: یکی از مشکلات اساسی بشریت که در عرصه های اجتماعی وجود دارد، معنویت و زیبائی های معنوی از زندگی آنان رخت بر بست. وقتی قرآن می خوانیم سراسر دعوت به نورانیت و صله رحم است که این دعوت به نورانیت و معنویت و نورانیت است.
دکتر میرابراهیمی، با تأکید بر انس با قرآن، تصریح کرد: هر چه فاصله ما از قرآن دورتر باشد، فاصله ما از نورانیت کمتر خواهد بودو هر چه به این نور معنوی نزدیک تر باشیم از لذت های زندگی بیشتر بهره مند خواهیم بود. و دوری از قرآن فقدان و درد بیشتری را نصیب
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به تأثیر قرآن بر انسان، بیان کرد: انسانی که مطابق فرهنگ قرآنی خود را بیاراید ، از لذت های هستی بیشتر استفاده خواهد کرد و دوری از قرآن، فقدان و درد بیشتری را نصیب خواهد کرد و از لذت های هستی کمتر بهره مند خواهیم شد.
دکتر میرابراهیمی، بکار گیری دستورات قرآنی را در زندگی روزمره، ضروری دانست و اذعان داشت: اگر معنویت قرآن را در زندگی نداشته باشیم، نمی توانیم از لذت های هستی بهره مند شده و روح انسان به تباهی و نابودی خواهد رفت.
این مقام مسئول در پایان، ضمن آرزوی توفیق برای خدمتگذاران به قرآن، گفت: خداوند به ما توفیق دهد تا به عنوان متولیان قرآنی، بتوانیم فرهنگ ناب محمدی را در جامعه رواج داده تا جوانان این مرز و بوم بتوانند در سایه نور معنویت قرآن ، به سعادت برسند.
در ادامه مظاهر زمانی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارائه گزارش مبسوطی از روند فعالیت های فرهنگی این واحد دانشگاهی ، بیان داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، همواره در فعالیت های قرآنی پیشتاز بوده و برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت قرآن ، همواره مورد توجه بوده است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، این افتخار را داشت تا میزبان یکدوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاههای آزاد اسلامی کشور باشد و ما خورسندیم که این سعادت نصیبمان شد و امیدواریم که باز بتوانیم خدمتگذار خادمین به قرآن باشیم.
لازم به ذکر است در این جلسه محمد ابراهیم طلوع، با رأی حاضرین در جلسه به عنوان مدیر کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، انتخاب شد.

Share