در جلسه علنی امروز

مخالفت جعفرزاده با حذف جانبازان زیر ۲۵درصد از مسکن ایثارگران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان ماده‌ای که مربوط به اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان ماده‌ای که مربوط به اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع دادند.
jafarzade8c36fbجعفرزاده در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با حذف تبصره حذف جانبازان زیر ۲۵ درصد از مسکن ایثارگران مخالفت کرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص طرح الحاق برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان، با پیشنهاد این کمیسیون مبنی بر حذف جزء یک بند (ج) ماده الحاقی ۲۸ این طرح با ۱۳۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جزء یک بند (ج) این ماده که با موافقت نمایندگان حذف شد، آمده بود که دولت موظف است در هر سال تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان و فرزندان شهدا، فرزند جانبازان هفتاد درصد (۷۰%)، همسران و والدین شهدا، تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعطاء نماید.

لازم به ذکر است که نمایندگان در جریان بررسی این ماده الحاقی با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر حذف بندهای (الف)، (ب) و جزء ۲ بند (ج) مخالفت کردند و دکتر لاریجانی رئیس مجلس نهم این بندها را برای بررسی و تعیین‌تکلیف نهایی به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.

براساس ماده الحاقی ۲۸ ارجاعی به کمیسیون، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با اصلاحات زیر اجراء می‌شود:

الف – در بند(۱) تبصره(۱) ذیل بند(ز) ماده(۳) قانون، عبارت بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر حذف و عبارت با اولویت درصد جانبازی جایگزین می‌شود.

ب – در بند(۲) تبصره(۱) ذیل بند(ز) ماده(۳) عبارت «پایان قانون برنامه پنجم توسعه» حذف می‌شود.

ج – در ماده(۳ مکرر) قانون، تغییرات زیر صورت پذیرد:

۲ – پاراگراف دوم: مبلغ تسهیلات مزبور به ازاء هر واحد مسکونی در هر سال(از سال ۱۳۹۳) نسبت به سال قبل براساس نرخ تورم و جمعیت شهر و روستا تعیین و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد. نرخ این تسهیلات چهار درصد (۴%) و بازپرداخت آن بیست ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن است.

Share