فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد

متلاشی شدن باند مخوف ۲.۵ میلیون دلاری جعل اسناد و مدارک دولتی در آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده هنگ مرزی آستارا از متلاشی شدن باند مخوف ۲.۵ میلیون دلاری جعل اسناد و مدارک دولتی توسط این مرزبانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده هنگ مرزی آستارا از متلاشی شدن باند مخوف ۲.۵ میلیون دلاری جعل اسناد و مدارک دولتی توسط این مرزبانی خبر داد.

جعل اسناد ایرج زارعی با بیان اینکه با انجام کار اطلاعاتی و گسترده در سطح حوزه استحفاظی از فعالیت باند بزرگ جعل اسناد و مدارک دولتی آستارا باخبر شدیم، اظهار کرد: موضوع بلافاصله در دستور کار اطلاعاتی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مدت یک ماه با بررسی دقیق و تحقیقات لازم اعضای پنج نفره باند مذکور شناسایی شدند، افزود: در یک عملیات غافلگیرانه و شناسایی محل اختفای این فراد، هر پنج نفر آنها دستگیر شدند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه اعضای باند مخوف مذکور حدود یک سال در آستارا فعالیت داشتند، گفت: از متهمان تعداد هشت فقره مدرک دیپلم جعلی، هشت فقره کارت بازرگانی و مدارک جعلی مربوط به ثبت شرکت‌های بازرگانی و صادرات و واردات، تعدادی شناسنامه و کارت ملی، هشت عدد مهر جعلی شرکت‌ها، تعدادی اسناد و مدارک دولتی جعلی کشف شده است.

وی درباره نحوه فعالیت باند کلاهبرداری و جعل اسناد مذکور اظهار کرد: اعضای این باند با شناسایی افراد بی‌سواد و نیازمند مدارک برای آنها مدارک تحصیلی دیپلم و کارت بازرگانی جعلی تهیه می‌کردند و کارت بازرگانی آنها را به صورت ماهرانه‌ای با ثبت شرکت‌های صوری و جعلی در اختیار تاجران می‌گذاشتند و آنها با استفاده از این کارت‌ها سالانه مقادیر بالایی کالا وارد کشور و صادر می‌کردند.

زارعی با تصریح بر اینکه متهمان برای صدور مدرک تحصیلی، کارت بازرگانی جعلی و ثبت شرکت صوری به نام طعمه‌های خود حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردند، متذکر شد: رئیس این باند کارت‌های بازرگانی جعلی را در اختیار تاجران قرار می‌داد و از آنها مبالغ هنگفتی از ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: طبق اظهارات متهمان سالانه به طور میانگین درآمد شرکت‌هایی که به صورت جعلی و صوری به ثبت رسیده بود حدود ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با قدردانی از تعامل و همکاری مردم با مرزبانی، از آنها خواست تا فریب چنین افراد شیادی را نخورند.

وی یادآور شد: مرزبانان هنگ مرزی آستارا اجازه نمی‌دهند چنین افرادی به راحتی مردم را فریب دهند و امنیت پایدار را خدشه‌دار کنند./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share