از گوشه و کنار سیاست

ماجرای درخواست قاری مشهور از«فرح»/علت گرایش هاشمی به نظریه شورای رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن غرویان استاد و حوزه و دانشگاه درباره صحبت‌های اخیر هاشمی رفسنجانی و بحث شورای رهبری به آفتاب می‌گوید: اقای هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خود نشان داده‌اند که شدیدا قائل به شور و مشورت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که ‌گاه مورد توجه قرار می‌گیرد و ‌گاه همه به راحتی از کنار آن می‌گذرند.تابناک در ادامه نوشت:

علت گرایش هاشمی به نظریه شورای رهبری!

گوشهمحسن غرویان استاد و حوزه و دانشگاه درباره صحبت‌های اخیر هاشمی رفسنجانی و بحث شورای رهبری به آفتاب می‌گوید: اقای هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خود نشان داده‌اند که شدیدا قائل به شور و مشورت هستند. بنابراین معتقدند که مسائل کشور را باید با مشورت و رایزنی با صاحب نظران و نخبه گان سیاسی پیش برد. هاشمی در مقاطع مختلف بر مسئله شورا و مشورت تاکید دارند و در مصاحبه اخیر خود با روزنامه جمهوری اسلامی هم تاکید کرده‌اند که در مراحل مختلف از جمله در مسئله شورای رهبری در مجلس خبرگان بحث بوده و خود مقام معظم رهبری با شورای رهبری موافق بوده‌اند.

ماجرای درخواست قاری مشهور قرآن از «فرح» !

سید حسین موسوی بلده، از قاریان مشهور و بین‌المللی کشورمان ماجرای عجیبی از زندگی یک قاری مشهور ایرانی ساکن کانادا را بیان کرده است. موسوی بلده در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:سلام استاد الاساتید محمد تقی مروت .ساکن کانادا .. عمر تلاوت قرآن در کشور ایران بیشتر از ۵۰ یا ۶۰ سال نیست .. استاد مروت تنها استاد قرآن ایران است که سالیانی از عمر خودشونو در کشور مصر و در خدمت بزرگان و اساتید بزرگی مثل استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل گذرونده و اولین ایرانی هستند که در کشور مالزی نفر اول مسابقات بین المللی قران شده اند البته در سالهای قبل از پیروزی انقلاب. اکثر اساتید و قاریان قرآن جمهوری اسلامی مدیون این استاد بزرگ و از شاگردان مستقیم و غیر مستقیم استاد هستند..استادی که خود ساخته در پی تجوید و صوت و لحن کلاسیک می‌روند و نهایتا از مصر سر در میارن ! بعد از اول شدن در مسابقات مالزی فرح همسر شاه ایران ایشون رو به کاخ دعوت میکند و از حال و روز استاد میپرسد و وقتی متوجه میشه که استاد این نخبه ایرانی مستاجر و بالا خونه یک عکاسی در دو اتاق استیجاری زندگی میکنن پیشنهاد میکنن که چه کاری از دست ما ساخته است،استاد میفرمایند هیچ فقط اعتلای قران کریم ! همین !

استاد مصر بودن و کارمند رادیو وتلویزیون ملی ایران و بورسیه ..و بی خبر از انقلاب ایران،برای داوری مسابقات قران به مناسبت ۱۰۰ مین سالگرد رضاشاه در سال ۵۷ به ایران تشریف میارن و بعد از اتمام مسابقات به مصر بر میگردن و هم استاد و هم قاریان ایرانی که درمسابقات قران شرکت کرده بودن مورد غضب چند نفر از انقلابیون قرار میگیرن! و بعد از پیروزی انقلاب که استاد به ایران بر میگردن متاسفانه با برخوردهای بسیار زشت بعضی از انقلابیون مورد بی مهری واقع میشن و با قهر و ناراحتی مجددا به مصر باز میگردن! وبدلیل بهم خوردن روابط ایران و مصر با پا در میانی استاد بزرگ جهان اسلام یعنی عبدالباسط از مصر به کانادا میروند و جمهوری اسلامی ایران از نعمت این استاد بی بدیل قران کریم محروم میشه ! !!؟؟؟ و دو سه سال پیش با زحمت دوستان وشاگردانشون به کمک مقامات نظام جمهوری اسلامی پاسپورت و شناسنامه ایشون صادر میشه و در پاویون فرودگاه امام خمینی در حالیکه استاد دچار ناراحتی قلبی بودن با صندلی چرخدار مورد استقبال قرانیان و شاگردانشون در یک فضای بسیار عاطفی و احساسی استاد رو بعد ۳۰ وخورده ای سال برای اولین بار در اغوش گرم خودشون میگیرن ! که جدا عاجز از وصف اون صحنه های قشنگ و زیبا هستم .. همه ما شاگرد مستقیم و یا غیر مستقیم این استاد بزرگ هستیم و شنیدم استاد قرار هست که باز هم یه سری به ایران بزنن ! همه منتظر قدوم پر برکت این نخبه و استاد قران به میهن اسلامی هستیم !

Share