صبح امروز:

معاون سازمان شهرداریهای کشور با شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان دیدار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آگشته به پتانسیل های شهر لاهیجان و آمار سفر گردشگران اشاره کرد و گفت : لاهیجان فاقد زیر ساخت های لازم برای پذیرایی از مهمانان است و تنها دو کمپ اقامتی دارای شرایط لازم برای اقامت مسافران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سازمان شهرداریهای کشور با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان دیدار کرد.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در سفر خود به لاهیجان با آگشته شهردار و مهربان رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی شهر دیدار کرد.
IMG_8127 در نشستی که در دفتر شهردار لاهیجان با حضور نوذرپور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری های کشور برگزار شد، مباحث مختلف مدیریت شهری و مشکلات شهرداری لاهیجان و پتانسیل های این شهر مورد بررسی قرار گرفت.
سعید آگشته شهردار لاهیجان در این نشست ضمن ابزار خوشحالی از سفر معاون سازمان شهرداریهای کشور، به ارائه گزارش در مورد مشکلات و بدهی چند ده میلیاردی شهرداری لاهیجان اشاره کرد و گفت : با تصویب شورای اسلامی شهر امسال ۳۵۰ میلیارد ریال برای شهرداری لاهیجان بودجه پیش بینی شده که تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تحقق یافته است.
وی به پتانسیل های شهر لاهیجان و آمار سفر گردشگران اشاره کرد و گفت : لاهیجان فاقد زیر ساخت های لازم برای پذیرایی از مهمانان است و تنها دو کمپ اقامتی دارای شرایط لازم برای اقامت مسافران است.
وی اضافه کرد : با توجه به واحد های صنفی و شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذار می بایست در زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم برای شهر لاهیجان تدابیر لازم اندیشیده شود.
شهردار لاهیجان اضافه کرد: لاهیجان شهری فرهنگی ، مذهبی ، تاریخی و گردشگری است و قابلیت های زیادی برای توسعه و عمران و آبادانی و پیشرفت دارد.
وی گفت : اینجانب خودم را به عنوان یک شهروند، مسئول میدانم برای جلب رضایت شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنم.
ابراهیم مهربان رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این جلسه گفت : بسیار خوشحالیم که در ابتدای کار مهندس آگشته شهردار لاهیجان ما شاهد حضور مسئولان ارشد سازمان شهرداریهای کشور در لاهیجان می باشیم .
وی افزود: این سفرها باعث نگاه جدیدی نسبت به لاهیجان در سازمان شهرداریها خواهد شد .
وی با بیان اینکه ما از اعتبارات خارج استان کمتر استفاده کرده ایم، گفت: شهرداری لاهیجان می تواند حلقه اتصال مدیریت شهری با مراجع ذیصلاح کشور باشد.
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز ضمن تبریک انتخاب مهندس آگشته برای شهرداری لاهیجان از اعضاء شورای شهر لاهیجان بابت حسن انتخاب ایشان تشکر کرد و گفت : شوراها سطح مدیریت محلی را با مردم مدیریت می کنند و اگر مشارکت مردم در اداره امور شهر نباشد، یعنی شوراها به وظیفه خود در حوزه مدیریت شهری به خوبی عمل نکرده اند.
علی نوذرپور افزود : هر چند امکان دارد کار عمرانی زیادی انجام شود ولی با تعداد پروژه های عمرانی نمیتوان فهمید که شورا ها موفق هستند یا خیر و موفقیت این است که مردم در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند و شهر با نظر مردم ساخته و اداره شودو رضایت آنها جلب شود.
وی با بیان اینکه شوراها بایستی شهرداریها را با مردم پیوند بزنند خواستار برنامه ریزی مبتنی بر مشارکت و حضور مردم بر اساس ظرفیت سنجی درست شد.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور افزود : قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مسیر سازمان های امور مالیاتی و شهرداریها برنامه ریزی می شود، میزان آن شفاف بوده و مستقیم به حساب شهرداریها واریز می شود.
وی اضافه کرد: همچنین از محل بودجه سنواتی کشور نیز در ردیف بودجه کشور از قبیل کمک به ساماندهی و مدیریت پسماند در استان های ساحلی منابعی برای کمک به حل معضلات پسماند اختصاص می یابد.

وی گفت : در حوزه پسماند شرکت های خصوصی میتوانند در امر پسماند ورود پیدا کرده و از کمک های سازمان در زمینه پرداخت بخشی از کار مزد وام های بانکی استفاده کنند.
وی همچنین از آمادگی این سازمان برای اختصاص اعتبار به پروژه های تعریف شده خبر داد .
در این جلسه، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان مسائل ، مشکلات و پتانسیل های شهر لاهیجان را تشریح کردند.
IMG_8047 IMG_8123

Share