دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با مسئولان شهرستان لاهیجان:

لاهیجان بعنوان شهر کتاب ایران معرفی شود/فضای فعلی پاسخگوی نیاز مردم نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان لاهیجان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان اظهار داشت: کلیه زیرساختهای لازم برای توسعه کتابخانه های عمومی و تبدیل شهرستان لاهیجان جهت معرفی بعنوان شهر کتاب ایران آماده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان لاهیجان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان اظهار داشت: کلیه زیرساختهای لازم برای توسعه کتابخانه های عمومی و تبدیل شهرستان لاهیجان جهت معرفی بعنوان شهر کتاب ایران آماده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور در فرمانداری شهرستان لاهیجان با کاظم کسرایی دیدار و در زمینه توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان گفتگو کرد.

لاهیجان باید بعنوان شهر کتاب ایران معرفی شود۷۳۰۱۱۱۰۳۴_۵۰۵۳۳
در این دیدار فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن تبریک انتصاب امیر محمدپور بعنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: با توجه به سابقه مدیریتی ام در اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سالهای گذشته و اشراف بر موضوعات مربوط به این حوزه از تمام ظرفیتهای موجود در حمایت از کتابخانه های عمومی استفاده خواهم کرد.
کاظم کسرایی همچنین با اشاره به ویژگیهای منحصر بفرد لاهیجان در زمینه های گردشگری و صنعت توریسم و وجود سابقه کهن فرهنگی گفت: زیرساختهای لازم برای توسعه کتابخانه های عمومی و تبدیل شهرستان لاهیجان جهت معرفی بعنوان شهر کتاب ایران آماده است.
وی در ادامه با اذعان به شور و نشاط بوجود آمده طی روزهای گذشته در بین کتابداران کتابخانه های عمومی ، دلیل آن را حضور شخصی با سابقه فرهنگی در این مجموعه عنوان کرد و گفت: حضور مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان قطعا برکات فراوانی برای این مجموعه فرهنگی به همراه خواهد داشت.

ارتقای کمی و کیفی کتابخانه ها منشا برکات فراوانی در جامعه استدشیهئه

ابوذر ندیمی عصر دیروز در جلسه مشترکی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، شهردار لاهیجان و اعضای شورای اسلامی این شهرستان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در جامعه از مهمترین جایگاه فرهنگی برخوردار است گفت: ارتقای کمی و کیفی کتابخانه ها منشا برکات فراوانی در جامعه است.
نماینده شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شهرداری ها در حمایت و ارتقای کیفی این مراکز فرهنگی اظهار داشت: شهرداریها مکلف به حمایت از کتابخانه ها عمومی هستند و انتظار می رود این وظیفه قانونی به بهترین نحو صورت گیرد.

مردم شهرستان لاهیجان از کمبود کتابخانه عمومی رنج می برند
در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به ویژگیهای فرهنگی و توریستی و قدمت فرهنگی شهرستان لاهیجان وجود کتابخانه های عمومی غنی و استاندارد را از مهمترین نیازهای امروز این شهرستان دانست و اظهار داشت: مردم شهرستان لاهیجان از کمبود کتابخانه عمومی رنج می برند، این تعدادکتابخانه عمومی پاسخگوی نیاز مردم لاهیجان نیست.
امیر محمدپور همچنین با اشاره به نقش شهرداریها در توسعه فضای مطالعاتی شهرستانها گفت: شهرداریها با حمایت از کتابخانه های عمومی درقالب پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها و بهره گیری از امکانات ویژه می توانند در توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی نقش مهمی را ایفا کنند.
سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز در این نشست از اعلام آمادگی کامل شهرداری برای کمک به کتابخانه های عمومی، پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها و حمایت از طرحهای توسعه کتابخوانی در این شهرستان خبرداد.
بیان دیدگاههای اعضای شورای اسلامی شهرستان لاهیجان در خصوص توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان پایانبخش این نشست بود.

 

Share