فیاض زاهد از انتخابات مجلس آینده گفت:

لاریجانی چاره ای جز نزدیکی با دولت ندارد/اظهار مخالفت با مشایی تصنعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیاض زاهد پیرامون اقبال احمدی نژاد و مشایی از سوی جریان اصولگرایی هم گفت: بدیهی است که اظهار مخالفت با مشایی از سوی اصولگرایان خط کشی تصنعی و کاریکاتوری است.

منتقدان افراطی بیشتر حرف بزنند بنفع اصلاحات است/عصبانیت نباید استراتژی دائم روحانی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیاض زاهد، کارشناس سیاسی با اشاره به اختلاف مواضع آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله مصباح با آیت الله یزدی اظهار داشت: پیش از این جبهه پایداری و راست سنتی اتحادی استراتژیک با احمدی نژاد داشتند که به وسیله تاکتیک و خدعه اظهار می کردند از هم دیگر فاصله گرفته اند، اما این نزدیکی بسیار قابل فهم است.

منتقدان افراطی بیشتر حرف بزنند بنفع اصلاحات است/عصبانیت نباید استراتژی دائم روحانی باشدوی ادامه داد: آن چه هم اکنون رخ می دهد مقاومت جریان اصولگرای وفادار به تفکر امام (ره)(جامعه مدرسین) است که جریان پایداری را موثق و همراه با ارزش های امام و مبتنی بر نگرش اصولگرایی نمی بیند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: این جریان اصولگرا(جامعه مدرسین) از لحاظ سیاسی آن ها را رقیب خود می داند به این معنا که با قدرت گرفتن آن ها در مجلس آینده به طور کامل از صحنه سیاسی ایران حذف می شوند و باتوجه به سن بالا و خواستگاه سنتی که عرصه سیاسی دارند عرصه سیاسی را به طور کامل واگذار می کنند. بنابراین می توان فهمید که چرا این اختلافات و بحران ها در ایجاد موضع مشترک میان این دو جریان اصولگرایی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اختلاف نظرهای لاریجانی با جریان پایداری و جامعه روحانیت مبارز گفت: لاریجانی به دلیل آسیبی که در یک شنبه سیاه مجلس(جدال احمدی نژاد با برادران لاریجانی) به وجود آمد در افکار عمومی لطمه دید اما به دلیل مواضع مثبتی که در یک سال اخیر در ارتباط با دولت روحانی گرفته سعی می کند یک اتحاد نانوشته ای با روحانی و دولت آن فراهم کند.

زاهد با بیان اینکه لاریجانی در جریان افراطی، راست امنیتی و جبهه پایداری فاقد پایگاه است، افزود: از سویی جریان سنتی محافظه کار هم فاقد توان لازم برای کسب آرا در انتخابات آتی مجلس است و لاریجانی چاره ای جز نزدیکی با دولت ندارد . البته این می تواند در یک بازیابی مجدد سیاسی مورد بررسی قرار گیرد.

این فعال سیاسی در ادامه به مدلی اشاره کرد که لاریجانی معرف آن است و در این باره گفت: لاریجانی مدلی را دنبال می کند که در آن تجمع اعتدالیون دو طرف است. به این معنا که به جای طرح دو گزینه اصولگرا و اصلاح طلب ، دو گزینه اعتدالی-افراطی مطرح شود. اگر چنین مدلی شکل بگیرد مورد وثوق لاریجانی است که می تواند به او ئ برخی اطرافیانش در جهت حضور در صحنه سیاسی کمک کند.

وی تاکید کرد: بدون تردید اصولگرا ها با وجود چنین اختلافاتی نمی توانند در انتخابات آتی مجلس متحد شوند و ما شاهد شکاف و دسته بندی های مشخصی از سوی این جریان در انتخابات مجلس خواهیم بود و مجلس آینده شکاف پیدا و پنهان اصولگرایان را کاملا هویدا خواهد کرد.

زاهد بیان داشت: در آینده یک جریان راست افراطی بنیادگرا که بسیار قدرتمند خواهد بود و یک جریان اصولگرای محافظه که ضعیف شده که وارث سنتی میراث محافظه کاری خواهد بود هستیم.

این فعال سیاسی پیرامون اقبال احمدی نژاد و مشایی از سوی جریان اصولگرایی هم گفت: بدیهی است که اظهار مخالفت با مشایی از سوی اصولگرایان خط کشی تصنعی و کاریکاتوری است. و آن ها پیوند استراتژیک خود را با احمدی نژاد خواهند داشت.حضور مشایی تنش و چالشی رسانه ای و قابل کنترلی است.

زاهد خاطرنشان کرد: مشایی و احمدی نژاد در انتخابات آینده مجلس شرکت نخواهند کرد و تنها سعی آن ها بازی سیاسی در عرصه است./ایسکا نیوز

Share