قلعه‌نویی یا صادق هدایت؛ چه کسی به مصدق نامه نوشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی مقابل سپاهان باز هم به کی‌روش و اهالی رسانه که حامی دستیار سابق فرگوسن هستند تاخت اما اصلی‌ترین بخش مصاحبه که تحریف عجیبی در تاریخ بود مربوط به صحبت‌های او در مورد نامه‌ی صادق هدایت به محمد مصدق نخست وزیر وقت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی مقابل سپاهان باز هم به کی‌روش و اهالی رسانه که حامی دستیار سابق فرگوسن هستند تاخت اما اصلی‌ترین بخش مصاحبه که تحریف عجیبی در تاریخ بود مربوط به صحبت‌های او در مورد نامه‌ی صادق هدایت به محمد مصدق نخست وزیر وقت ایران در دهه ۳۰ بود!

ghale965b25-240x225قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «شو دیشب برنامه نود را دیدید که برای من به راه انداخته بودند؟ صادق هدایت یک بار به مصدق نامه‌ای نوشت و از مشکلات گفت که اکنون آن نامه شده شرح حال امروز فوتبال ما. البته من از کی‌روش تشکر می‌کنم چون بازیکنانی که از جام ملت‌ها برگشته‌اند از نظر بدنی آماده هستند.»

نکته جالب توجه این است که صادق هدایت در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ درگذشت. روزی که او ۴۹ سال سن داشت و اما محمد مصدق در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۳۰ به عنوان نخست وزیر ایران انتخاب شده است.

اینکه چه زمانی صادق هدایت پیش از درگذشتش و با چه عنوانی به محمد مصدق نامه نوشته است و پیرامون چه موضوعی چنین نامه‌ای به قلم تحریر درآمده است را هیچ تاریخ‌دانی مطلع نیست اما امیر قلعه‌نویی به احتمال فراوان منابع تاریخی مستدلی دارد که جایی منتشر نشده است!
/ایسکانیوز

Share