رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد:

قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون فوتبال باشم/ آماده‌ام فدراسیون راتحویل بدهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون فوتبال باشم و اگر ببینم شخصی می تواند به فوتبال کمک کند آماده ام سکان هدایت فدراسیون را به وی بسپارم.

قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون فوتبال باشم/ آماده‌ام فدراسیون راتحویل بدهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون فوتبال باشم و اگر ببینم شخصی می تواند به فوتبال کمک کند آماده ام سکان هدایت فدراسیون را به وی بسپارم.قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون فوتبال باشم/ آماده‌ام فدراسیون راتحویل بدهم

علی کفاشیان عصر امروز سه شنبه ضمن بیان این مطلب در مورد حضور اسلامیان و اینکه عنوان شد احتمالا وی در مجمع اسفندماه استعفا خواهد کرد گفت: بحث استعفا نیست و یکسال و چند ماه تا برگزاری مجمع انتخاباتی باقی مانده است. با این حال اگر فردی پیدا شود که بتواند برای فوتبال مفید باشد آمادگی این را دارم که سکان هدایت فدراسیون را به او بسپارم.

وی با اشاره به حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران پیرامون میزبانی کشورمان برای جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا گفت: ما گزارش هایی که لازم بود را به نمایندگان آسیا دادیم و امیدواریم بتوانیم میزبانی را بگیریم چرا که شایستگی این کار را داریم.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که امکانات اماراتی ها بسیار بهتر است و شانس آنها برای گرفتن میزبانی جام ملت ها بالاست گفت: هدف کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که با دادن این میزبانی ها به رشد و گسترش سخت افزارهای فوتبال کمک کند. ما شش سال پیش که میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را گرفتیم تا به حال پیشرفت خوبی در سخت افزار فوتبال کرده ایم و ورزشگاه های ما شرایط بهتری پیدا کرده اند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتقاد یکی از نمایندگان مجلس پیرامون انتقال پول فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب هوشنگ مقدس گفت: تاکنون حتی یک دلار از پول فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب شخصی در خارج از کشور واریز نشده است و اگر هم انتقالی صورت گرفته از طریق سفارت بوده است.

وی افزود: ما یکسری هزینه هایی داریم که باید برای آنها دلار در خارج از کشور داشته باشیم. مثلا برگزاری اردوهای تیم ملی و حقوق و دستمزد کی روش و مربیان تیم ملی. به خاطر تحریم هایی که وجود دارد بانک های ما پول نقد نمی دهند و نمی توانند مبالغ مورد نیاز ما را به بانک های خارجی انتقال دهند. ضمن اینکه نمی توانیم پول نقد هم بگیریم. مربیان پرتغالی هم که باد هوا نمی خورند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: بنابراین باید حسابی در خارج از کشور داشتیم که دستمزد کی روش و سایر موارد را واریز می کردیم. خود آقای کی روش از ما خواست که دستمزدش را به حساب آقای هوشنگ مقدس واریز کنیم. باید از ایشان هم تشکر کنیم که بدون اینکه ریالی دستمزد بگیرند این انتقال را انجام دهند.

علی کفاشیان در مورد آخرین وضعیت کارلوس کی روش گفت: ایشان با ما قرارداد دارد و چند روز به مرخضی رفته اند. وقتی هم برگردند براساس توافقی که داشتیم در دیدار با سوئد و شیلی هدایت تیم ملی را برعهده خواهند داشت و ان شالله تا آن موقع مشکلات مالی ما هم برطرف می شود.

وی در مورد مشکلات مالی که برای فدراسیون فوتبال وجود دارد و نیاز به کمک وزارت ورزش دارد گفت: وزارت ورزش هم مشکلات خاص خودش را دارد و بودجه ای که برای ورزش در نظر گرفته اند پاسخگوی همه نیازها نیست. فوتبال شرایط خاص خودش را دارد و باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد. الان همه کشورها در حال سرمایه گذاری هستند و آنقدر حریفان ما قوی شده اند که دیگر هیچ کشوری در حاشیه امنیت نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه احتمال دارد در مجمع اسفندماه از سمتش استعفا کند و از فدراسیون برود گفت: قرار نیست من تا ابد به عنوان رئیس فدراسیون باقی بمانم! قطعا افراد مختلفی هستند که می توانند بیایند و به فوتبال کمک کنند. من هیچ نگرانی بابت این مجمع و حضور افراد ندارم و آماده هستم سکان هدایت فوتبال را به کسی بدهم که بتواند برای این رشته خوب کار کند.

علی کفاشیان تاکید کرد: با این حال هنوز زمان زیادی تا برگزاری مجمع انتخاباتی باقی مانده و مسائلی که در مورد استعفای من مطرح می شود شایعه و گمانه زنی است. باید تا زمان مجمع صبر کرد و به گونه ای کار کرد که شرایط مناسب برای برگزاری مجمع فراهم شود./مهر

Share