انتقاد بازرس کل گیلان از کم کاری برخی مسئولین:

عزم جدی برای رفع معضلات زیست محیطی در برخی از مدیران وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازرس کل گیلان گفت:عزم جدّی برای رفع معضلات زیست محیطی از سوی برخی مدیران دستگاه ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازرس کل گیلان گفت:عزم جدّی برای رفع معضلات زیست محیطی از سوی برخی مدیران دستگاه ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.
IMG_3762روابط عمومی بازرسی کل گیلان اعلام کرد : در راستای هم اندیشی و بررسی مهمترین آسیب ها و مشکلات زیست محیطی در حوزه رودخانه های مهم استان گیلان ، سومین نشست کارگروه احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود با حضور مسئولین اجرائی و نظارتی در محل دیوان محاسبات استان گیلان برگزار شد.
در این نشست سیف الله مسرور بازرس کل گیلان ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام ا… دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء میهن اسلامی و امام شهداء خاطرنشان کرد : نشست امروز به دنبال بررسی برنامه ها و اقدامات صورت گرفته پس از دو نشست قبلی می باشد.

وی با اشاره به جلسه منعقد شده با اصل کمیسیون ۹۰ مجلس شورای اسلامی که در تاریخ سوم شهریور ۹۳ با نمایندگان در مرکز برگزار شد ، از عدم پیگیری مسئولینی که باتوجه به وظایف ذاتی و قانونی خود دفاع تمام قد از برنامه ها و مشکلات زیست محیطی برعهده آنها می باشد انتقاد کرده و گفت : حضور دو مسئول استانی از گیلان در مقایسه با حضور تعداد ۷ نفر از مسئولین هر یک از استان های شمالی کشور در جلسه به تشریح وضعیت رودخانه های استان گیلان هیچ وجه قابل توجیه نبوده و ظاهراً عزم جدّی برای رفع معضلات زیست محیطی در برخی از مدیران وجود ندارد.
این مسئول با اظهار تأسف از وضعیت بوجود آمده خاطرنشان کرد : استان گیلان در مقایسه با دیگر استانهای شمالی کشور با وجود اینکه با خطرات بیشتری در موضوعات زیست محیطی مواجه می باشد ، ولی حساسیت کمتری را در این حوزه شاهد بوده و مطمئناً  این اعلان خطرها و یادآوری ها و واکاوی دقیق تبعات و مشکلات این حوزه می تواند مسئولین ملی را نسبت به رخدادهای موجود حساس تر و جدی تر وارد عرصه کند.
مسرور با بیان برخی از اقدامات ارائه شده از سوی دستگاه های اجرائی استان گیلان اعلام کرد :  متأسفانه علی رغم تلاشهای ذکر شده در حوزه های مختلف زیست محیطی و رسیدگی به معضل آلودگی رودخانه ها هنوز مردم و افکار عمومی جامعه آثار این اقدامات و فعالیتها را لمس نکرده و کماکان این مشکلات به قوت خود باقی است و مادامی که عزم ملی و جدی مسئولین کشوری و استانی به دنبال ریشه یابی و رفع اساسی این معضل همراه نباشد نمی توان به نتایج مطلوبی دست یافت.
وی با تاکید مجدّد بر لزوم اهتمام جدّی مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی در خصوص کم توجهی برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در این خصوص گلایه نموده و افزود : در تمامی رایزنی های صورت گرفته با این عزیزان متأسفانه نشانی از اولویت حل این بحران مهم و اساسی ندیدیم. البته در برخی از موارد شاهد حساسیت مقامات عالی دولت در استان هستیم ولی این اندازه را لازم و کافی ندانسته و می بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی با گلایه از برخی از عملکرد های جزیره ای در دستگاه های اجرایی گفت : برخی از دستگاه های متولی امور ، در راستای انجام وظایف درون دستگاهی خود دست به اقداماتی بعضاً مؤثر و مطلوب زده اندکه ضمن تقدیر این فعالیتها متأسفانه شاهد جزیره ایی عمل نمودن دستگاه ها و یا بعضاً عملکرد های  متناقض برخی از آنها هستیم که این وضعیت نیازمند ساماندهی و تدبیر مدیران دستگاه ها دارد.
در پایان مقرر شد جلسات مشترک ، جهت حصول نتیجه نهائی تداوم یابد.

Share