مرور روزنامه های صبح گیلان

عرضه برنج ایرانی با شناسنامه و کد رهگیری/شباهت داماش و پرسپولیس در نتیجه‌گیری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر انجمن حمایت از برنج ایران گفت: برنج داخلی از سال آینده به طور کامل در بسته بندی و با شناسنامه و کد رهگیری عرضه خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

با زندگی باید مدارا کرد!
اکبر محبوبی فر در ستون چند لحظه زندگی و صفحه آخر سوال جواب نوشت:دوست من اهل هنر است و دنیای جالبی دارد و بر آن است که حتی آسمان را رنگی دیگر بزند و تکیه کلامش این است که هلا، ای زندگی با مردمان قدری مدارا کن گره از ابروان بسته ای وا کن جهان را از رخ دیگر تماشا کن.
گفتم: چرا ما با زندگی قدری مدارا نکنیم، زندگی من و تو از سالها، ماه ها، هفته ها، ساعت ها، دقیقه ها و لحظه ها تشکیل می شود، هر لحظه هزار کودک به دنیا می آید، هر لحظه ممکن است راننده ای به خاطر بی احتیاطی، جان یک انسان را با خطر مواجه کند و در چند لحظه یک پزشک حاذق به حول قوه الهی به یک بیمار جانی دوباره می بخشد، در چند لحظه تاجری میلیاردی سود می برد یا در معامله ای زیان میبیند، مگر نگفتی، اندیشه ها و حرف های ما سازنده رویدادهای زندگی ما هستند؛ خوب پدر بیامرز، زندگی سفری است پر فراز و نشیب، گاهی با چشم اندازهای زیبا و دل انگیز رو به رو هستیم و گاهی در جاده ای ناهموار به سختی قدم بر می داریم.
اصولا مجبوریم حواسمان به حاشیه ها باشد، تو تا دیروز لب به سیگار نمی زدی حالا پاکت، پشت پاکت دود می کنی، چرا ما با خودمان قدری مدارا نکنیم؟!
دست نیافتن به آن چه که جستجو می کنی، گاهی اقبالی بزرگ است گفت: امان از دست این بازی و لجبازی، اما صحبتهای ما ادامه نیافت می دانید چرا؟ ناگهان موتورسواری در پیاده رو از میان ما دو نفر گذشت، واکنش دوست من دیدنی بود، لحظه ای سکوت کرد و نفسی عمیق کشید و گفت این نیز چند لحظه از زندگیست.

داماش و پرسپولیس …
رضا صبوری در صفحه آخر سوال جواب نوشت:
یه وقت هایی امسال تیم داماش داشت خوب نتیجه می گرفت تا جایی که توقع این قدر از این تیم بالا رفت که همه از صعود این تیم به لیگ برتر حرف می زدن!
بیچاره «امید هرندی» که تیمش از یه طرف باید با بی پولی می جنگید و از یه طرف با تیم های مقابل؛ چون قدرت تیمش کافی نبود شروع کرد به وا دادن مقابل تیم ها و امتیاز دادن به اونا، بطوری که الان همه انتظار دارن تیم در همان لیگ یک بمونه و یه وقت خدا نکرده مشتری لیگ ۲ و ۳ نشه که اونوقت باید دوباره امتیاز تیم شهرداری لنگرود رو بخرن و …
تیم پرسپولیس هم با نتایج درخشانی که تیم درخشان گرفته بی شباهت به داماش نیست جوری که بعد از برد این تیم در داربی دیگر رنگ برد را ندیده. فقط این وسط نمی دونیم پرسپولیس داره از روی دست داماش کپی می کنه و یا داماش داره راه پرسپولیس رو ادامه می ده؟!
نکنه این دو تیم می خوان توی یکی از لیگ های یک و دو و سه بهم برسن و خاطره آن بازی ویژه رو تکرار کنن؟ … خدانکنه …. پیام ما به مربی داماش …
یکی بگه «هرندی»/هنوز «امید» مایی
لیگ برتر که هیچی/تو لیگ یک کجایی؟

so-24

نسیم:عرضه برنج ایرانی با شناسنامه و کد رهگیری از سال آینده

نسیم نوشت:دبیر انجمن حمایت از برنج ایران گفت: برنج داخلی از سال آینده به طور کامل در بسته بندی و با شناسنامه و کد رهگیری عرضه خواهد شد.
جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه این طرح از اول مهر امسال آغاز شده و در استان گلستان اجرایی شده است ، افزود: خوشبختانه کارخانه داران بزرگ و بازرگانان عمده برنج داخلی از این طرح استقبال کرده اند که به سلامت توزیع و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک خواهد کرد و اگر مشکلی هم پیش آید می توان کنترل و بررسی و جبران کرد.

وی اظهار داشت: این طرح باعث می شود از عرضه فله ای و غیرقابل تأیید برنج داخلی در پشت وانت ها و در حاشیه شهرها به ویژه شهرهای شمالی پرهیز شود و امیدواریم همزمان طرح های توسعه علمی و مکانیزاسیون زراعت برنج با هدف کاهش هزینه تمام شده تولید هم اجرایی شود.

علیزاده شایق گفت: هزینه تمام شده بسته بندی و ارائه کد رهگیری در مقایسه با قیمت تمام شده تولید برنج اندک است و با این طرح و دیگر طرح های عمرانی و توسعه ای می توانیم جایگاه برنج داخلی را در سبد خانوارها تثبیت کنیم.

وی افزود : این اطمینان را داریم که شهروندان از برنج داخلی به خوبی استقبال می کنند اما درباره کیفیت و خلوص برنج فله ای تضمین نمی دهیم و امیدواریم فرهنگ سازی خوبی هم در این زمینه شود.

دبیر انجمن حمایت از برنج کشور گفت: ما بر اجرای این طرح ها نظارت می کنیم اما کافی نیست و باید نهادهای دیگر هم به وظایف خود عمل کنند.
۳۷۴۳۱gh-24 go-24 img_54de1587a6578 Pag1pdf6 ۱

Share