رئیس مجلس در مراسم همایش بزرگ میهمانان خارجی دهه فجر

عده‌ای رفتار تاجر مابانه در مذاکرات دارند و میدان مذاکرات را میدان تره‌بار فرض کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی لاریجانی گفت :برخی میدان مذاکرات را میدان تره‌بار فرض کردند. ‫هرچند ما مذاکرات را مفید می‌دانیم لکن عده‌ای رفتار تاجر مابانه در مذاکرات دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم همایش بزرگ میهمانان خارجی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شرایط اقتضا دارد که صاحب نظران بیشتر با هم گفتگوکنند. امروز تروریسم به حیثیت اسلام ضربه زده است و مشاهده می‌کنید که به دلیل این رفتار چه مانور تبلیغاتی علیه اسلام شروع کرده‌اند.

larijani11245رئیس مجلس ادامه داد: در جریان فرانسه مشخص نکردند که چه کسی به تروریست‌ها سلاح داد و از آنها حمایت کرد اما حیثیت مسلمانان را زیر سوال بردند. این حرکات تروریسمی در حال فرسودن انرژی مسلمانان است در حالی که اسرائیل بیشترین استفاده را از این شرایط کرده و بیشترین فشار را به فلسطین می‌آورد.

او همچنین گفت: خانم کلینتون در مصاحبه‌ای با اعتراف به ایجاد جریان تروریستی گفته ما به وسیله همین تروریست‌ها توانستیم شوروی را شکست دهیم که این خود اعتراف صریح آنها در حمایت از تروریسم است.

لاریجانی گفت: در ایجاد جریانات تروریستی که نماد آن داعش است، به غیر از آمریکا و انگلیس، هوسرانی برخی از سران منطقه نیز نقش داشته است. از این آشفتگی و جریانات تروریستی، آمریکا و صهیونیست‌ها بهره می‌برند که ذهن مسلمانان را از موضوعات مهم منحرف می‌کند. امت اسلامی با وجود پیشرفت‌های زیاد، گرفتار این بحران دست‌ساز هم شده است. بحران تروریسم و صهیونیست مانند دو لبه قیچی، امت اسلامی را گرفته است.

او گفت: بسیاری از مشکلاتی که اکنون شاهد آن هستیم، برای تحت شعاع قرار دادن انقلاب اسلامی است.پهلوی‌ها بسیار سخت‌گیرانه برای مردم و علما ایجاد محدودیت می‌کردند.

رئیس مجلس ادامه داد: رژیم پهلوی از تجربیات سیا و موساد برای مبارزه با مجاهدان استفاده می‌کرد و بسیاری از مستشاران آنها در ایران بودند. زمانی که قرار شد اعراب، اسراییل را تحریم نفتی کنند این دیکتاتور دست‌نشانده، تضمین کرد به اسرائیل نفت بدهد. مبارزه امام با این دیکتاتور ۱۵ سال طول کشید و این انقلاب توسط امام به توده‌های مردم رسید.

لاریجانی گفت: انقلاب اسلامی، استقلال اقتصادی و سیاسی را دنبال می‌کرد و وقتی امام شعار نه شرقی و نه غربی را داد کمتر کسی آن را باور می‌کرد حتی در داخل نیز عده‌ای این شعار را باور نمی‌کردند. به محض پیروزی، به دلیل همین شعار بود که مشکلات را از طریق تجزیه‌طلبی‌ها و ترورها آغاز کردند. بسیاری از مشکلاتی که اکنون شاهدیم برای تحت شعاع قرار دادن انقلاب اسلامی است. بسیاری از بزرگان انقلاب و ایران را به شهادت رساندند. زمانی که سفارت آمریکایی‌ها را دانشجویان تشخیر کردند اسناد حمایت آمریکا از این گروه‌ها بیرون آمد.

او ادامه داد: ما سابقه طولانی از مبارزه با جریانات تروریستی داریم. اکثر آنها توسط دشمنان حمایت می‌شدند. یک سال بعد از انقلاب، صدام را تحریک کردند به ما حمله کند. سپهبد رفیق سامرایی در کتاب خود می‌گوید چند ماه پیش از حمله، نماینده آمریکایی‌ها به صدام گفت، ما از تو حمایت می‌کنیم و حتی شوروی و دیگر کشورهای منطقه از آن حمایت کردند تا وارد جنگ بشود. همین کشورهایی که شعار حقوق بشر می‌دهند به صدام سلاح شیمیایی دادند. فرانسه با کار بی‌نظیری به صدام هواپیما اجاره داد تا برای جنگ استفاده کند.

لاریجانی گفت: ایران با وجود این فشارها که برای شعار نه شرقی و نه غربی بود ایستادگی کرد. نتیجه این ایستادگی شکست آنها شد. نتیجه این ایستادگی باعث شد آمریکایی‌ها متوجه شدند با حریف سختی مواجه هستند و اگر امروز نمی‌توانند ما را تهدید سخت کنند به دلیل این است که “نمی‌توانند”. در جنگ ۳۳ روزه، اسرائیل را تحریک کردند به لبنان حمله کند اما حزب‌الله که الگوی مجاهدت را داشت به آنها سیلی محکمی زد.

رئیس مجلس گفت: در جنگ ۲۲ روزه نیز به همین شکل ایستادگی کردند. تجربه این مجاهدت را در منطقه شاهدیم که حتی آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کردند و غربی‌ها برای مبارزه با این جریان مجاهدت جریانات تروریستی را ایجاد کردند.

او گفت: در مورد فناوری نیز ما را تحریم کردند و به دلیل استقلال کار کردیم و اگر ایران امروز قدرت موشکی و هسته‌ای است به دلیل همین تحریم آمریکا بود. این موضوع که اوباما می‌گوید تحریم‌ها باعث شد ایران وارد مذاکره شود را به خودشان دروغ می‌گوید. برخی میدان مذاکرات را میدان تره‌بار فرض کردند. ‫هرچند ما مذاکرات را مفید می‌دانیم لکن عده‌ای رفتار تاجر مابانه در مذاکرات دارند. می‌گویند ما با مذاکرات فناوری هسته‌ای ایران را متوقف کردیم اگر آن را برای طرف داخلی می‌گوید اشکال ندارد اما آن چیزی که در درون یک کشور بومی شده نمی‌شود گرفت./خبر آنلاین

Share