مازیار زارع پس از درخشش در بازی با پرسپولیس:

طرفداران ملوان انزلی را برای حریفان جهنم کنند/باورم نمی‌شد که پنالتی را مهار کردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مازیار زارع کاپیتان تیم ملوان بندرانزلی گفت :خواهش من از تمام هواداران ملوان این است که بازی‌های خانگی این تیم را برای سایر تیم‌ها «جهنم» کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مازیار زارع درباره پیروزی یک بر صفر ملوان بندرانزلی مقابل پرسپولیس، مهار پنالتی فرناندو گابریل، واکنش مردم و … صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

در مورد بازی با پرسپولیس صحبت کن

zareابتدا باید بگویم که قصد صحبت کردن در مورد اتفاقات بازی با پرسپولیس را نداشتم، چون نمی‌خواهم بگویند که زارع  قصد دارد خودش را نشان بدهد اما به احترام خبرنگاران تصمیم گرفتم که صحبت کنم. به برد مقابل پرسپولیس احتیاج داشتیم که خوشبختانه دومین پیروزی این فصل ما باز هم مقابل پرسپولیس رقم خورد. با این وجود از این برد خیلی نگرانم، چون ممکن است به اندازه تبعات مثبت آن، تبعات منفی داشته باشد. البته فیروز کریمی کارش را بلد است و می‌داند چه کاری انجام دهد. به اعتقاد من حساس‌ترین بازی ما دیدار بعدی‌مان مقابل راه‌آهن است و امیدوارم روحیه‌ای که به دست آورده‌ایم به ما کمک کند تا سه امتیاز بازی با راه‌آهن را نیز کسب کنیم.

جالب است که ملوان این فصل دو پیروزی داشته و هر دوی آنها هم مقابل پرسپولیس بوده است

شرایط طوری رقم خورد که هر دو برد ما مقابل پرسپولیس شکل گرفت. این برد که آن هم مقابل تماشاگران پرسپولیس رقم خورد، واقعاً روحیه‌بخش بود.

چقدر این برد می‌تواند به بقای ملوان در لیگ کمک کند؟

تمام تمرکز ما روی ماندن ملوان است و همه بازیکنان با جان و دل این تیم را دوست دارند. در حال حاضر شرایط خوب است اما نباید در باد پیروزی مقابل پرسپولیس بخوابیم. سال گذشته هم داماش را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادیم اما در بازی هفته بعد مغلوب راه‌آهن شدیم. مهمترین مسئله در حال حاضر حمایت تماشاگران از ملوان است. ما ۱۲ فینال دیگر در پیش داریم و همه مردم ایران هم دوست دارند ملوان در لیگ برتر بماند. خواهش من از تمام هواداران ملوان این است که بازی‌های خانگی این تیم را برای سایر تیم‌ها «جهنم» کنند. هواداران باید بدانند که ملوان بدون حضور آنها کار خیلی سختی دارد. اصلی‌ترین بازی ما بازی با راه‌آهن است و همه تمرکزمان باید برای شکست این تیم باشد.

برگردیم به اتفاقات بازی پرسپولیس – ملوان و قرار گرفتنت درون دروازه و مهار پنالتی گابریل

زمانی که ایمان صادقی اخراج شد، آنقدر عصبی بودم که متوجه اخراج او نشده بودم. سعید یوسف‌زاده به من گفت که صادقی اخراج شده که من هم پس از متوجه شدن از این مسئله پیراهن صادقی را گرفتم و درون دروازه ایستادم. زمانی که پنالتی را مهار کردم، باورم نمی‌شد که پنالتی را گرفته باشم. واقعاً درون دروازه شرایط سختی داشتم. اگر پنالتی پرسپولیس گل می‌‌شد، مطمئن باشید که با شکست از زمین خارج می‌شدیم ولی خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

 سابقه دروازه‌بانی داشتی؟

نه، پدرم گلر ملوان و هم‌دوره‌ محمد حبیبی بوده است. در تمرینات برخی مواقع با بابک پورغلامی و سیدجلال رافخایی کُری زیاد می‌خوانم و درون دروازه قرار می‌گیرم تا توپ‌های آنها را مهار کنم.

ولی واکنش‌هایی داشتی که نشان می‌داد دروزاه‌بان خوبی هستی. باز هم درون دروازه قرار می‌گیری؟

باور کنید هر موقع که به بازی با پرسپولیس فکر می‌کنم، خنده‌ام می‌گیرد، چون با ترس درون دروازه ایستادم و جالب اینکه هر توپی می‌آمد، می‌گرفتم.

قبول داری یک قدم جلو آمده بودی و با خطا پنالتی پرسپولیس را مهار کردی؟

هر دروازه‌بانی جلو می‌آید، چه رسد به من که اصلاً سابقه این کار را نداشتم. محسن ترکی داور قاطعی است و از چنین صحنه‌هایی نمی‌گذرد. مطمئناً اگر من خطا کرده بودم، او رأی به تکرار ضربه پنالتی می‌داد.

واکنش خانواده‌ات و مردم انزلی پس از بازی چطور بود؟

هم برای خودم و خانواده‌ام و هم برای مردم انزلی جمعه شب، شبی فراموش نشدنی بود.

 در حالی ناجی ملوان شدی که اوایل فصل مورد بی‌مهری برخی از تماشاگران قرار گرفتی.

دقیقاً، پیش از اینکه بازیکن پرسپولیس پنالتی را بزند، در خلوت خودم با خدا صحبت کردم و چیزی به او گفتم که نمی‌توانم الان بازگو کنم. شاید باور نکنید اما به محسن بنگر گفتم که پنالتی را می‌گیرم.

در این بازی پیراهن ملوان را بوسیدی ولی هواداران پرسپولیس واکنش نشان دادند.

همه مردم و انزلی‌چی‌ها می‌دانند که ملوان را چقدر دوست دارم و این دوست داشتن من فراتر از یک آدم معمولی است. با تمام وجودم برای تیم شهرم بازی می‌کنم.

صحبت پایانی؟

همانطور که گفتم ۱۲ فینال دیگر پیش رو داریم و از همه هواداران ملوان می‌خواهم که ما را تنها نگذارند./تسنیم

Share