شکست سنگین مسلحین در اریحای ادلب

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی دو روز گذشته مسلحین حمله وسیعی را به منطقه جبل الاربعین و شهر اریحا در ریف ادلب انجام دادند.این حملات با هدف تصرف منطقه کوهستانی جبل الاربعین که مشرف به اریحا و جاده لاذقیه-ادلب میباشد ؛ سازماندهی شده بود و مسلحین قصد داشتند با تصرف […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی دو روز گذشته مسلحین حمله وسیعی را به منطقه جبل الاربعین و شهر اریحا در ریف ادلب انجام دادند.این حملات با هدف تصرف منطقه کوهستانی جبل الاربعین که مشرف به اریحا و جاده لاذقیه-ادلب میباشد ؛ سازماندهی شده بود و مسلحین قصد داشتند با تصرف اریحا مسیر امداد ارتش سوریه به سمت ادلب را مسدود کنند.

ارتفاعات جبل الاربعین در جنوب و جنوب شرق شهر اریحا واقع شده وقله ی آن یا قمه جبل الاربعین ۸۷۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. نیمه شمالی جبل الاربعین در تصرف ارتش سوریه قرار و بخش جنوبی جبل الاربعین در کنترل مسلحین است.

idlib Ariha colored copyعملیات ذکر شده از سه محور آغاز شد : محور اول از معربلیت به سمت رستوران فنار و قصر سعودی ؛
محور دوم از کفرلاته به سمت قمه جبل الاربعین و محور سوم از کفرنجد به سمت اریحا (حاجز پل کفرنجد و صفوان).
در این عملیات با اینکه دو گروه قدرتمند از مسلحین به نامهای جیش الاسلام و صقور الشام مشارکت داشتند، با برجای گذاشتن تلفات سنگین و عقب نشینی از منطقه و شکست کامل مسلحین خاتمه یافت.

آمار کشته های مسلحین به ۱۰۰ نفر میرسد ؛لازم به ذکر است در این حمله ابوالحسن الترکی یکی از سرکردگان جیش الاسلام به هلاکت رسید.

/تحولات جهان اسلام

Share