بمنظور حفظ تنوع زیستی منطقه؛

شکارچیان آستارایی اسلحه های خود را به محیط زیست تحویل دادند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ۳۷ نفر از شکارچیان آستارایی در راستای کمک به حفظ حیات وحش منطقه در اقدامی ابتکاری و قابل تحسین، اسلحه های خود را به اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا تحویل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ۳۷ نفر از شکارچیان آستارایی در راستای کمک به حفظ حیات وحش منطقه در اقدامی ابتکاری و قابل تحسین، اسلحه های خود را به اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا تحویل دادند.
astara-asl (3)رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا شامگاه دوشنبه در حاشیه اختتامیه نخستین نمایشگاه تلفیقی عکس طبیعت و حیوانات تاکسیدرمی شده آستارا در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: در این اقدام قابل تقدیر جمعی از شهروندان بافرهنگ آستارایی در راستای جلوگیری از شکار بی رویه و حفظ تنوع زیستی منطقه، اسلحه های خود را به مدت دو سال تحویل اداره حفاظت محیط زیست دادند.

شهروز قلی نژاد افزود: در یک هفته اخیر شکارچیان منطقه ۳۷ قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول را به اداره محیط زیست آستارا تحویل داده اند تا سهمی بزرگ در راستای صیانت از گونه های محیط زیست منطقه داشته باشند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در روزهای آتی نیز بر تعداد تحویل دهندگان اسلحه های شکاری توسط شهروندان طبیعت دوست آستارایی اضافه شود.

قلی نژاد در ادامه حیوانات تاکسیدرمی شده در نمایشگاه مذکور را جزو تلفات مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل عنوان کرد و گفت: ۵۰ گونه انواع پرنده و چهارپای بومی تاکسیدرمی شده در این نمایشگاه که بر اثر حوادث مختلف مصدوم و توسط طبیعت دوستان کشف و به یگان حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بودند، در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده اند.

 علاوه در این نمایشگاه علاوه بر حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده بومی منطقه از آثار تیمور ساسانیان و امین یگانه و عکس هایی با موضوع طبیعت آستارا عرضه شده و در معرض بازدید علاقه مندان طبیعت قرار داده شده است.

همچنین در آیین اختتامیه نمایشگاه تلفیقی عکس طبیعت و حیوانات تاکسیدرمی شده آستارا از چهار خبرنگار فعال در حوزه محیط زیست شهرستان آستارا از جمله خبرنگار ایرنا تجلیل شد.

شهرستان ۸۵ هزار نفری آستارا در ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع شده و از مناطق مهم زیست گونه های نادر حیوانات و پرندگان جنگلی ، دریایی و کنارآبزی در شمال ایران به شمار می رود.

Share