استاندار گيلان در نشست با شوراهاي اسلامي استان:

شوراها از اختیارات خود به شکل صحیح و حساب شده استفاده کنند و در انتخاب شهرداران با دقت عمل نمایند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه تغییر و تحولات در مدیریت شهری از حقوق شورا به شمار میر‌ود تاکید کرد :شوراها در انتخاب شهرداران با دقت عمل کنند و پس از انتخاب نیز به ثبات مدیریت شهری توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه تغییر و تحولات در مدیریت شهری از حقوق شورا به شمار میر‌ود تاکید کرد :شوراها در انتخاب شهرداران با دقت عمل کنند و پس از انتخاب نیز به ثبات مدیریت شهری توجه داشته باشند.

najafiدکتر محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرستان و جمعی از مدیران کل در محل استانداری برگزار گردید با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر شورا و مشورت ، شورا ها را از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی مردم سالاری دینی در کشور دانست و افزود : نگاها شورا در بحث مدیریت شهری و روستایی باید به صورت فراگیر و یکپارچه باشد تا انشاء ا… بتوانند خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر مردم همراه و در کنار ما نباشند به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت افزود : عقاید و ایده مردم در شوراها تجلی پیدا می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان شکل گیری مشورت‌های سالم و درست را از جمله انتظارات مردم از شوراها دانست و افزود : انتظار بر این است تا اختیارات شما در جای خود و به شکل صحیح و حساب شده عمل شود.

وی شورا را یاوران و منتخبین مردم دانست و افزود : تغییر و تحولات در مدیریت شهری جهت دستیابی به مدیریت بهتر، سالم، امین، پاک،‌ امانتدار و پاکدست جزو حقوق شورا به شمار می‌ود اما دربرخی مواقع نحوه انتخابها ، کلام ها و تفاسیر در مجامع اجتماعی و سیاسی موجب می‌گردد تا این حق مسلم از آنها به ظاهر صلب شود اما این اصل جزؤ حقوق شوراها به شمار می‌رود و همگان موظفند به آن پایبند باشند .

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همچنین انتظار داریم شما عزیزان در انتخاب شهرداران دقت لازم را داشته و زمانی که این دقت صورت پذیرفت،  پشتیبانی و حمایت لازم را از انتخاب خود داشته باشید افزود : متأسفانه شهرداران ما جزو متزلزلترین مدیریت در کشور محسوب می‌گردند و در برخی مواقع احساس حمایت از شورا را ندارند.

وی با بیان اینکه این انتظارات از شما وجود دارد زمانی که شهرداری از سوی شورا انتخاب می‌گردد حمایت های لازم از آن صورت پذیرد افزود : در موارد عدم پاکدستی، عدم سلامت اداری  امین نبودن اصلاً با کسی تعارف نداشته باشید و به شدت به آن برخورد می‌کنیم ولی چنانچه در روند مدیریتی، آنهایی که از توانایی لازم برخوردار بوده باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته و مترقی امور شهری در بخش های مختلف از قبیل ورزشی ، آموزش و پرورش و اقتصادی به شوراها واگذار شده است افزود : گاهی مشاهده می‌گردد که شوراها در این زمینه به دلایل مختلف از آن سرباز می‌زنند.

استاندار گیلان با اشاره به فرا رسیدن ایام ا… دهه مبارک فجر و اهمیت گرامیداشت این ایام افزود : شوراها باید تجلی بخش زیباسازی و آذین بندی در این گونه اعیاد و جشن‌های ملی و مذهبی بوده و حضور قوی در این زمینه داشته باشند.

jpg3116دکتر نجفی ضرورت توسعه فضای سبز استان تأکید کرد و افزود : توسعه فضای شهری از جمله مباحث مهم استان به شمار می‌ود که متأسفانه در این زمینه حتی از بسیاری از شهرهای جنوبی کشور عقب هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت مدیریت پسماند در استان تاکید کرد و افزود : اجرای این مهم از جمله اساسی ترین برنامه‌های استان به شمار می‌ود که موجب خواهد شد تا با معرفی استان به عنوان استان پاک و عاری از زباله در کشور در آمد گردشگری و مهمان پذیری خوبی نصیب استان خواهد شد .

وی افزود : شهرهای گیلان بسیار زیبا هستند و به عنوان عروس شهرها مطرح بودند و باید با معرفی و جهانی کردن این ظرفیت و توانمندی ها و باتوسعه بخش گردشگری از قبل آن درآمدزایی را برای استان ایجاد کنیم.

وی بر ضرورت تلاش در جهت افزایش درآمد شهری و کاهش هزینه ها تأکید کرد و افزود : باید تلاش کنیم تا مصرف ها را در نظام اداری کاهش و درآمد را افزایش دهیم.

استاندار گیلان بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران نیز تأکید کرد و افزود : دعوت از سرمایه گذاران جهت توسعه ، عمران و آبادانی از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که شما عزیزان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

دکترنجفی بر ضرورت تصویب به موقع عوارض تأکید کرد و افزود : شما باید با اندیشه در خصوص تامین بودجه ریزی وارد شوید و آن وقت خواهید توانست به منابع درآمدی تکیه کنید.

رئیس شورای اسلامی استان گیلان نیز در این نشست گفت : شوراهای استان گیلان با ۷۳۰۰ عضو یکی از بزرگترین تشکلهای مردم نهاد در استان به شمار می‌رود که آمادگی دارند تا همگام با نماینده عالی دولت در گیلان در اجرای منویات مقام معظم رهبری و در خدمت نظام باشند.

خدایگانی افزود : شوراها با نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها هماهنگی کامل دارند.

در ادامه این نشست برخی از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

Share