واکنش سخنگوی شورای شهر تالش به حکم دیوان عدالت اداری

شهردار تحمیلی شهر تالش با حرمت مردم مطابقت ندارد;حضور او را نمی‌پذیریم !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای شهر تالش با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در این شهر، گفت: اعضای شورا نمی‌پذیرند که شهردار مستعفی تالش با شیوه تحمیلی بخواهد شهر را مدیریت کند، در حالی که او استعفا کرده و ما نیز این موضوع را قبول کرده‌‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای شهر تالش با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در این شهر، گفت: اعضای شورا نمی‌پذیرند که شهردار مستعفی تالش با شیوه تحمیلی بخواهد شهر را مدیریت کند، در حالی که او استعفا کرده و ما نیز این موضوع را قبول کرده‌‌ایم.

vanvayiعلی وانوایی عصر امروز در نشست شورای اسلامی این شهر درباره فعالیت دوباره شهردار مستعفی تالش، اظهار کرد: با موافقت استعفای جعفر نخستین شهردار شهر تالش، در شرف تعرفه یک شهردار جدید بودیم اما وی به دلیل پیگیری موضوع به دیوان عدالت اداری مراجعه کرد و بعد بدون اینکه به اطلاع شورای شهر رسانده شود در تصدی شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: ابلاغی که از طرف شورای شهر تالش برای «حسن محمدپور» سرپرست شهرداری تالش زده شده بود یک تداخل در وظیفه صورت گرفت که با تدبیر باید به آن نگاه کرد و به این موضوع توجه ویژه داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش با تأکید بر اینکه در تلاش برای پیدا کردن راه قانونی برای این شهرستان هستیم، تصریح کرد: مسئله‌ای که اکنون پیش آمده است با حرمت مردم مطابقت ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه شوراهای شهر تالش منتخبان مردم هستند به اعتقاد بنده باید به سلیقه و افکار مردم احترام گذاشته شود و شهردار نباید کسی باشد که به صورت تحمیلی برای مدیریت یک سازمان اجتماعی و غیر انتفاعی تحمیل شود و این وضعیت به نظر بنده معقولانه نیست.
وانوایی با اشاره به اینکه فصل‌الخطاب تمام کارها قانون است، تصریح کرد: ما نیز به قانون مراجعه و مراتب را از این طریق پیگیری می‌کنیم و اقدام‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اگر قانون اجازه داد که شوراها نقشی در تعرفه شهرداری نداشته باشند اطاعت می‌کنیم اما به دلیل حفظ حرمت مردم که ولی نعمت ما هستند نباید چنین رفتاری صورت گیرد و
شهرداری اگر اموال و حسابی دارد متعلق به مردم است و مردم درباره هزینه‌کرد اینها باید در چارچوب قانون تصمیم بگیرد.
سخنگوی شورای شهر تالش رویه فعلی شهرداری این شهر را اصولی ندانست و یادآور شد: امیدواریم با دستور موقت از طریق قاضی محترم مسئله شهرداری پیگیری شود و نتیجه ختم به‌خیر شود.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر این وضعیت را قبول ندارند که شهردار با شیوه تحمیلی  بخواهد ورود کرده و شهر را مدیریت کند، تصریح کرد: ما استعفای شهردار را پذیرفته بودیم و اکنون وی شهردار تالش نیست، بنابراین حضورش در این نهاد غیر قابل قبول است.

وانوایی با تأکید بر اینکه افکار عمومی این وضعیت را قبول ندارند، خاطرنشان کرد: به مردم قول داده‌ایم از طریق مجاری قانونی وضعیت را پیگیری کنیم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه دستور قاضی شعبه اول دیوان عدالت اداری برای ما فصل‌الخطاب است ما نیز اطاعت می‌کنیم و هیچ حرکتی انجام نمی‌دهیم اما قطعا ملاقاتی با قاضی مذکور خواهیم داشت و مسایل را توضیح می‌دهیم./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share