فرماندار رودبار عنوان کرد:

شهرداران شهرستان رودبار ملزم به پیگیری مشکلات کتابخانه های عمومی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و در حاشیه جلسه بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار با حجت الاسلام و المسلمین داوودی، امام جمعه شهرستان رودبار و سید محمد احمدی فرماندار رودبار دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در حاشیه جلسه بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار با حجت الاسلام و المسلمین داوودی، امام جمعه شهرستان رودبار دیدار کرد.

DSC_0073حجت الاسلام والمسلمین واحدی، امام جمعه شهرستان رودبار در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تاکید بر پربارکردن منابع کتابخانه ای و بروزآوری کتابهای کتابخانه ها بر حل مشکلات آنها تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان رودبار کتابخانه های عمومی را مکانی ایدآل برای فراگیری علم و دانش عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب بر ممارست به امر کتابخوانی آن را از واجبات دین مبین اسلام دانست.
وی همچنین از ابتکار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پیشنهاد برگزاری جلسه مسئولین شهرستان رودبار برای حل مشکلات کلیه کتابخانه های عمومی این شهرستان قدردانی کرد و گفت: در حل مشکلات کتابخانه های عمومی رودبار مصمم هستیم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار گفت: ائمه جمعه می توانند از ظرفیت موجود در برگزاری اجتماعات خصوصا نماز پرفیض جمعه برای ترویج امر کتابخوانی استفاده کنند.
محمدپور همچنین جلب خیرین و حامیان کتاب توسط ائمه جمعه را از دیگر اقداماتی دانست که تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف کتابخوانی در استان برجای خواهد گذاشت. وی سپری کردن مدت کوتاهی در کتابخانه های عمومی توسط مسئولین را از دیگر روشهای موثر در جذب افراد به کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

شهرداران شهرستان ملزم به پیگیری مشکلات کتابخانه ها هستند

سید محمد احمدی فرماندار رودبار درنشست یررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار که با حضور مدیر کل امور کتابخانه ها برگزار شد از بخشدران و شهرداران خواست نسبت به حل کلیه مشکلات کتابخانه های این شهرستان اقدام کنند.
DSC_0019سیدمحمد احمدی در این جلسه با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: این انقلاب که با فطرت حق جویی وسرشت حق طلبی انسانی سازگار است ،در دهه فجر هرسال جشن پیروزی آن پرشکوهتر از گذشته برگزار می گردد.
احمدی همچنین با اشاره به ناکافی بودن سرانه مطالعه در شهرستان رودبار افزود: از آنجاییکه همه ما به فرهنگ مطالعه وتاثیرات آن در زندگی اعتقاد داریم ومورد تاکید علما و اندیشمندان بویژه مقام معظم رهبری است، جهت افزایش مطالعه وقرار گرفتن آن درسبد خانواده باید تلاش ویژه نماییم.
فرماندار مطالبات فرهنگی را توام با توسعه متوازن مورد تاکید دولت تدبیر وامید،یاد آور شد وگفت:باایجادفضاها وزیر ساختهای فرهنگی ،رفع دغدغه ها وترویج فرهنگ مطالعه درصددیم نشاط این بخش را همگام با نشاط سیاسی ورونق اقتصادی شاهدباشیم.
سید محمد احمدی همچنین گفت: تاکید داریم باید کلیه مشکلات کتابخانه های عمومی در شهرستان رودبار مرتفع شود. وی در این جلسه از بخشداران و شهرداریهای این شهرستان خواست نسبت به حل مشکلات کتابخانه های عمومی با تمام توان تلاش کنند.

Share