دادستان کل کشور خبر داد

شمارش معکوس اجرای حکم محمدرضا رحیمی برای ورود به زندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دادستان کل کشور از آغاز تشریفات قانونی اجرای حکم معاون اول دولت دهم برای ورود به زندان و پرداخت جزای نقدی خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دادستان کل کشور از آغاز تشریفات قانونی اجرای حکم معاون اول دولت دهم برای ورود به زندان و پرداخت جزای نقدی خبر داد.

raeisiحجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع دانشجویان دانشکده علوم قضایی عصر دوشنبه گفت: شورای نگهبان و دیوان عالی کشور نظارت شرعی و قانونی بر قوانین کشور دارد تا قوانین قدسی بر کشور حاکم شودو با سازوکار قدسی و بایدها و نبایدهای الهی باید قاضی هم با اخلاص بوده تا نظام قضایی به درستی حرکت کند چرا که علم و عدالت با تهذیب نفس در یک واحد هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر یک قاضی نگاهش با عملش فرق داشته باشد به مجموعه قضایی نمی خورد، گفت: در قوانین آمده است که قاضی باید مجتهد باشد اما اگر هم مجتهد نبود باید مقلد باشد و من به شما قضات جوان می گویم که روزی شما به عنوان دادیار وارد دستگاه قضا می شوید و دادیاری صف مقدم برخورد با فساد است و سلامت در دادسراها مهم است.

رئیسی با بیان اینکه وکالت ریشه در فقه ما دارد گفت : وکیل سالم بهترین فرصت برای قضاوت عادلانه است و وکیل ناسالم تهدیدی برای قضاوت محسوب می شود چرا که وکیل باید از حق دفاع کند و دفاع وکیل از باطل درآمد نامشروع به همراه دارد.

او در پایان گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا همان سخن دین به آیندگان است و با این پیام به جوانان آمریکایی و اروپایی گفتند به مسئولین شما اعتمادی نداریم و شما آینده سازان اروپا هستید که شما را به توحید دعوت می کنم.

در پایان این مراسم دادستان کل کشور در مورد اینکه چرا هنوز حکم رحیمی اجرا نشده است، گفت: سازوکار قانونی و تشریفات اجرای حکم در دادستانی تهران آغاز شده است.

او همچنین در مورد پرونده پدیده شاندیز هم گفت: جزئیات آن را از سخنگوی قوه قضائیه سئوال کنید./مهر

Share