سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش:

سی و سه پل تالش ساخته می شود /گزینه‌ای برای شهرداری تالش نداریم !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی وانوایی درباره انتخاب شهردار جدید شهر تالش اظهار کرد: در آینده جلسه‌ای برای واگذاری سکان شهرداری تالش به فردی شایسته را برگزار می‌کنیم. هنوز به دلایلی وارد مقوله انتخاب شهردار تالش نشده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی وانوایی  درباره انتخاب شهردار جدید شهر تالش اظهار کرد: در آینده جلسه‌ای برای واگذاری سکان شهرداری تالش به فردی شایسته را برگزار می‌کنیم. وی با بیان اینکه هنوز به دلایلی وارد مقوله انتخاب شهردار تالش نشده‌ایم، افزود: در آستانه پایان سال ۹۳ هستیم که ایام حساسی برای شهرداری به لحاظ بحث پرداختی‌های حقوق و مزایای کارگران و کارمندان است، نمی‌خواهیم فضا را به گونه‌ای ایجاد کنیم که توجهات به مسئله دیگری معطوف شود.۱۳۹۳۱۰۲۸۰۰۰۷۸۳_PhotoA

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش با اشاره به اینکه باید پروژه‌های این شهر تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: وضعیت پیمانکاران در پروژه‌ها و ارزیابی آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: به سرپرست شهرداری تالش فرصتی داده شد تا بتواند کارها را ساماندهی کند و به طور یقین در هفته‌های آینده جلسات مباحث انتخاب شهردار برگزار می‌شود.

وانوایی با تاکید بر اینکه هیچ کاندیدایی برای تصدی شهرداری تالش از طرف اعضای شورای اسلامی این شهر پذیرفته نشده است، خاطرنشان کرد: دو دیدگاه در شورا وجود دارد ابتدا اینکه فراخوان داوطلبان را داشته باشیم و دیدگاه دوم اینکه اعضای شورا وارد این فراخوان نشوند.

وی گفت: به دلیل موقعیت زمانی و مدیریتی که در شهرداری حاکم است هنوز به بحث فراخوان نرسیده‌ایم و گزینه‌هایی که به آن اعتماد و شناخت داریم را فراخوان نکرده‌ایم،ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با مسئولان مربوطه انجام می‌شود تا دچار چالش نشویم و وقت‌کشی نشود بنابراین تلاش ما این است که در نخستین فرصت نسبت به تعرفه شهرداری تالش اقدام کنیم.

وی با تصریح بر اینکه بخشی از پروژه‌های شهر تالش باید تا پایان سال ۹۳ به نتیجه برسد، یادآور شد: از جمله این پروژه‌ها شامل زیباسازی و فضای سبز میدان امام حسین (ع) است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وانوایی ادامه داد: پروژه دیگر المان شهری یا نماد شهری در میدان امام حسن (ع) است که سال آینده انجام می‌شود و با سرپرست شهرداری تالش مقرر شده تا پروژه‌های نیمه تمام در حد توان شهرداری امسال به پایان برسند.

وی با بیان اینکه برای دهه مبارک فجر پروژه‌هایی برای افتتاح داریم، یادآور شد: در آستانه انعقاد قرارداد با پروژه پسماند شهری به میزان ۵۴ میلیارد ریال هستیم که امیدواریم برای سال ۹۴ کلنگ‌زنی شود.

این مسئول پروژه مذکور را شامل تفکیک از مبدأ و ایجاد کارخانه‌ای در دهستان جوکندان در بخش مرکزی تالش که زباله خشک را از تر تفکیک می‌کند عنوان کرد و متذکر شد: با ایجاد این کارخانه زباله خشک پرس می‌شود و به شرکت‌ها و تولیدی‌های مربوطه انتقال پیدا می‌کند و زباله تر نیز در یک باکس قرار می‌گیرد و پخته می‌شود و از آن بیوگاز تولید می‌شود که در تولید انرژی تاثیر مهمی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش مطالعه دو پل را از پروژه‌های شهرداری این شهر ذکر کرد و گفت: مطالعات فنی احداث پل بزرگ مشهور به «سی‌و سه پل» با زیرگذرهایی که در دو طرف برای آن پیش‌بینی شده در حال انجام است.

وی احداث پل دوم را در خیابان پاسداران عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه یک پل «قوسی» فلزی است که می‌خواهیم ارتباط و زیبایی خاصی را برای شهر ایجاد کنیم و ساخت آن در دستور کار است. وانوایی پروژه پارک جنگلی سیاه‌داران و مدیریت پارک‌ها و فضای ساحلی و توریستی را جزو برنامه‌های کاری شورا برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح به موقع این پروژه‌ها نویدی برای شهروندان تالش در داشتن شهری زیبا و آباد باشد./فارس

Share