مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

سرمایه گذاری در کتابخانه ها ادای دین به فرهنگ و قدردانی از بزرگان استان است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور گیلانی با قدردانی از خیرانی که ماحصل عمر خود را در خدمت کتاب و کتابخوانی قرار داده اند گفت: سرمایه گذاری در کتابخانه ها بخشی از ادای دین به فرهنگ و تمدن و قدردانی از بزرگان و فرهیختگان این دیار است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در آیین افتتاحیه ۷ کتابخانه عمومی خیرساز در گیلان گفت :با بهره برداری از ۷ کتابخانه عمومی هزار و ۷۲۲ متر مربع به فضای کتابخانه ای افزوده شد.

۲۰۱۵۰۲۰۵۱۳۳۳۴۷_IMG_1292امیر محمدپور گیلانی در ادامه اظهار کرد: امروز سهم گیلانی ها از کتاب و کتابخانه ها حدود ۹۰۰ هزار نسخه کتاب است اما تا پایان سال ۹۴ این رقم باید به ۴ میلیون نسخه کتاب برسد.

وی با بیان اینکه از هر ۱۰۰ گیلانی فقط دو نفر عضو کتابخانه ها هستند اظهار کرد :تا پایان سال آینده  میانگین آن باید ۱۵ نفر باشد ، البته تا پایان سند چشم انداز این تعداد باید به ۳۵ نفر برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه سرانه کنونی فضای مطالعه با وجود قدمت فرهنگی استان گیلان به هیچ وجه شایسته نیست اظهار داشت:در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ گیلانی ،۱.۲دهم متر فضای کتابخانه ای داریم و سرانه مطالعه تا سال ۹۴ باید ۴ برابر شود که این مهم بدون کمک خیران کتابخانه ساز بسیار سخت است.

محمدپور گیلانی با قدردانی از خیرانی که ماحصل عمر خود را در خدمت کتاب و کتابخوانی قرار داده اند گفت: سرمایه گذاری در کتابخانه ها بخشی از ادای دین به فرهنگ و تمدن و قدردانی از بزرگان و فرهیختگان این دیار است.

Share