مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان

سرانه فضای مطالعه رشت شایسته ی مردم نیست و باید افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت که از سال۱۳۸۳ عملیات ساخت آن آغاز شده، بیش از۷۶۰۰ متر مربع به سرانه فضای مطالعه استان افزوده خواهد شد و استان گیلان از این حیث به رتبه۲۲ صعود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور گیلانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و در جمع مسئولین فرهنگی این شهرستان ضمن اشاره به مهمترین ابزارهای توسعه فرهنگی، توجه به مقوله مطالعه کتاب و کتابخوانی را از مصادیق بارز آن عنوان و وارد کردن کتاب به سبد خانواده ها و علاقمند کردن آنها به مطالعه را بهترین راهکار عملی برای توسعه فرهنگی دانست.
۲۰۱۵۰۱۲۸۱۳۵۶۲۶_IMG_0526مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از کتابخانه های عمومی بعنوان مناسبترین مکان برای بهره گیری از کتاب های مفید یاد کرد و فضای کتابخانه را عاملی اثرگذار در جذب نوجوانان و جوانان به مطالعه و عادت به آن دانست.
وی ادامه داد: صرف هزینه در حوزه فرهنگ کتابخوانی گام برداشتن در راستای توسعه پایدار است.
محمدپور با بیان اینکه برای انجام هر برنامه نوین و مثبتی باید فرهنگ سازی شود گفت: برنامه ریزی مدون و دقیق، نگاه علمی و کارشناسی و سرمایه گذاری گسترده، عوامل دستیابی به آینده درخشان فرهنگی هستند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با ابراز نارضایتی از وضعیت سرانه فضای مطالعه استان و شهرستان رشت و داشتن رتبه ۳۰ کشوری گفت: این مقدار سرانه فضای مطالعه شایسته گیلانیان نیست و باید با راهکارهای عملی در جهت ساخت و تبدیل برخی اماکن به عنوان کتابخانه های عمومی آن را بهبود بخشیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت که از سال۱۳۸۳ عملیات ساخت آن آغاز شده، بیش از۷۶۰۰ متر مربع به سرانه فضای مطالعه استان افزوده خواهد شد و استان گیلان از این حیث به رتبه۲۲ صعود خواهد کرد.
گفتنی است مهران یزدانی، سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان رشت پیش از صحبتهای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رشت ارائه داد.

Share