در دومین جشن اصحاب فرهنگ و هنر لاهیجان عنوان شد:

سال آینده «روز لاهیجان» را برگزار می کنیم/بی هنری باعث کسالت است+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسب گرامیداشت سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی دومین جشن اصحاب فرهنگ و هنر لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسب گرامیداشت سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی دومین جشن اصحاب فرهنگ و هنر لاهیجان برگزار شد.
دومین جشن اصحاب فرهنگ و هنر لاهیجان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل،سعید آگشته شهردار،کاظم کسرایی فرماندار،ابراهیم مهربان رئیس شورای اسلامی شهر،حسین علی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان،اعضای شورای شهر،اصحاب و حامیان فرهنگ و هنر شهرستان،روسای پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان که اهل لاهیجان بودند و روسای انجمن ها و اصحاب فرهنگ و هنر در سینما شه رسبز لاهیجان برگزار شد.
بلورچیان:هنرمندان امروز خوشحالند که مسئولان شهرستان در جمعشان هستندIMG_6116.jpg
در این مراسم ،شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن خیرمقدم گویی به مسئولین ، اصحاب و حامیان فرهنگ و هنر شهر ،فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت و افزود: این انقلاب برای ما آزادی و استقلال در همه عرصه های علمی ، فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی آورده است.درجشن اصحاب فرهنگ و هنر فرصت را مغتنم می دانیم برای قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان و همه عزیزانی که سالها درعرصه های فرهنگی و هنری تلاش کردند.امروز این افتخار را داریم که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه و پیشرفت فرهنگ و هنر در لاهیجان تلاش کنیم اگر شما هنرمندان نباشید ما در این عرصه تنها هستیم .
وی در ادامه افزود:هنرمندان امروز خوشحالند که مسئولان شهرستان در جمعشان هستند، مسئولانی که به یقین باور دارند اگر فرهنگ و هنر این شهر از کمبود امکانات رنج می برد این هنرمندان با عشق و علاقه و با بزرگواری همه کمی ها و کاستی ها را تحمل کرده و هیچگاه انرا به زبان نیاوردند.خوشبختانه با حمایتهای فرماندار و نماینده شهر احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان لاهیجان از سر گرفته شده و امیدواریم که سال آینده در این ایام شاهد افتتاح فاز یک آن باشیم .وی در پایان از حمایتهای نماینده و فرماندار برای ساخت و تجهیز نگار خانه اداره قدر دانی کرد.

ندیمی:هنرمندان وقایع دوره خود را منعکس می کنند
IMG_6176.jpgدر ادامه برنامه کاظم کسرایی فرماندار شهرستان طی سخنانی گفت: در آستانه انفجار نور هستیم شخصیتی که باعث شد اینهمه عظمت برای ایران و مسلمانان ایجاد شود شخصیت حضرت امام بود . امام یک هنرمند بود هنر او این بود که توانست دردل مردم جای بگیرد و با پشتوانه مردم انقلاب کند همانطور که مقام معظم رهبری درخصوص امام فرمودند: این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست .
ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل طی سخنانی گفت: این انقلاب دستاوردهای زیادی داشت مردم سالاری دینی بزرگترین دستاوردی است که در این نظام از آن بهره مندیم. ما مفاخری داریم که به آنها افتخا رمی کنیم ما در بین جهانیان با حافظ و سعدی و فردوسی شناخته می شویم یا سازه های صنعتی مثل تخت جمشید، پاسارگاد و …ما را معرفی می کنند.
ایرج ندیمی ادامه داد:در ورای همه آن نوشته ها ، نقاشی ها ، شعر ها ما معرفی می شویم . هنرمندان از بزرگانی هستند که بسیاری از وقایع آن دوره ای که در آن زندگی کرده اند را انعکاس می دهند و می شناسانند.
آگشته:سال آینده «روز لاهیجان» را برگزار می کنیم
IMG_6136.jpgسپس سعید آگشته شهردار لاهیجان درادامه برنامه ضمن تبریک ایام الهع دهه فجر گفت: امیدوارم همه ما از برکات و خیرات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره مند باشیم . هنر یکی از ارکان زندگی بشر است.اگر بخواهیم به هنر بپردازیم بایستی ببینیم وجود و عدم وجود هنر چه تاثیری در زندگی دارد.به زعم من اگر وجود یا عدم وجود هنر را در زندگی روزمره بخواهیم تعبیر کنیم می تواند به لذت و حظ از زندگی تعبیر شود هنر باعث می شود که انسان از لحظه های زندگیش لذت ببرد . بی هنری باعث کسالت است از اینروست که باطن انسان هنر را دوست دارد.در دنیای امروز نقش هنر در شهر ها کاملا مشخص است ما هم باید تجلی هنر را در شهر زیبای لاهیجان داشته باشیم و برای عملیاتی کردن آن مدیریت شهری ( شورای شهر و شهرداری ) تصمیم دارند که بر اساس برنامه ۷ ساله یعنی تا سال ۱۴۰۰ در قالب کارگروههای مختلف ورزشی ، هنری و علمی متشکل از نخبگان این شهر برنامه ریزی کنند .
آگشته در ادامه افزود: این وعده را می دهم که سال بعد ما«روز لاهیجان» را به عنوان روزی که فرهنگ و هنر این شهر با عظمت در بعد ملی و بین المللی برگزار کنیم و در شناسایی و شناساندن این شهر کوشا باشیم انوقت می توانیم ار مواهب اقتصادی آن برای پویا کردن شهر استفاده کنیم . هنر بدون اقتصاد تعالی ندارد هنر و هنرمند معیشتشان به اقتصاد گره خورده است . امیدواریم با ایجاد پویایی در شهر بتوانیم اقتصاد آنها را هم متحول کنیم و بتوانیم زیر ساختهای مناسب را برای کارهنری فراهم کنیم .
در ادامه برنامه گروه موسیقی به سرپرستی نوید لاهیجی و نوازندگی آرمین شیدایی و اسماعیل پیردوست به اجرا ی قطعاتی پرداختند .
پس از آن نمایش طنر اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی نگارنادری و با بازی علی بیداوسی ، شیرین دمان و عبداله بهادری اجرا شد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت .
در پایان از حامیان و اصحاب فرهنگ و هنر ، روسای پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر ،روسای انجمنها، کارمندان اداره با اهداء لوح و هدیه قدردانی شد. همچنین از برگزیدگان مسابقه « ۹ دی » و مسابقه« رنگی از عاشورا» قدردانی به عمل آمد.

Share