خبری که روزنامه جوان خواستار تکذیب آن شد:

روحانی دستور داده تا موضوع رفع حصر در دستور جلسه شورا در دوهفته آینده قرارگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسن روحانی دستور داده تا موضوع رفع حصر در دستور جلسه شورا در دو هفته آینده قرار گیرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسن روحانی دستور داده تا موضوع رفع حصر در دستور جلسه شورا در دو هفته آینده قرار گیرد!

۵۴_fullروزنامه جوان نوشت: این خبر روز گذشته به شکل گسترده‌ای در فضای مجازی انتشار پیدا کرد و مورد استقبال رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت. سایت فیلتر شده سحام‌نیوز وابسته به یکی از سران فتنه که منبع انتشار این ادعا شده، در ابتدای خبر خود نوشت: حسن روحانی در ابتدای جلسه هفته گذشته شورای ‌عالی امنیت ملی با طرح دغدغه‌های دولت برای حل و فصل موضوع حصر خانگی آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد، انتقاداتی را خطاب به آن دسته از افراد که در این مورد غیرمسئولانه اظهارنظر می‌کنند، مطرح کرده بود.
در ادامه و همزمان با ورود آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به جلسه، روحانی با خطاب قرار دادن این قوه ناراحتی خود را از عدم‌پیگیری قضایی پرونده حصر بیان کرده و می‌گوید: «شورای‌عالی امنیت ملی در این زمینه هیچ‌گونه تصمیم‌گیری‌ای نداشته و ندارد اما در افکار عمومی به گونه‌ای وانمود شده که این شورا مسئول حصر است، در حالی‌که قوه قضائیه سعی می‌کند از مسئولیت خود در این زمینه شانه خالی کند.»
ادامه سخنان رئیس‌جمهور با تذکر سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه مواجه می‌شود. ‌ فرمانده سپاه با اشاره به دستور جلسه شورای امنیت ملی از رئیس شورا می‌خواهد تا بررسی موضوع را به زمانی دیگر موکول کند تا اعضای شورا نیز با آمادگی بیشتری در جلسه حاضر شوند. روحانی نیز با پذیرش تذکر وارده، از علی شمخانی دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی می‌خواهد تا موضوع رفع حصر در دستور جلسه شورا در دو هفته آینده قرار گیرد. گرچه درباره صحت این ادعا نمی‌توان قضاوت درستی ارائه کرد، اما بر فرض صحت ادعا، این سؤال جدی مطرح است که با توجه به اینکه دستور جلسات و محتوای جلسات شورای عالی امنیت ملی طبقه‌بندی سری و خیلی سری دارد، این خبر چگونه به فضای رسانه‌ای راه پیدا کرده است؟ بنابراین لازم است مراجع مسئول از جمله دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای تنویر افکار عمومی وارد ماجرا شده و با توضیحات خود درباره این خبر به ابهامات ایجاد شده حول این مسئله پایان دهد.

Share