با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

دو فروند شناور تندرو تجسس در اسکله بندرانزلی به آب انداخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدعلی نعیمی اظهار کرد: همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر دو فروند شناور تندرو تجسس در اسکله بندرانزلی به آب انداخته شد، این دو فروند شناور به دست متخصصان داخلی طراحی و آماده بهره برداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از به آب اندازی دو فروند شناور تندرو تجسس و نجات در اسکله خبر داد.

۳۹۹۷۲سیدعلی نعیمی اظهار کرد: همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر دو فروند شناور تندرو تجسس در اسکله بندرانزلی به آب انداخته شد، این دو فروند شناور به دست متخصصان داخلی طراحی و آماده بهره برداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: طول این شناورها ۳۰.۵ متر و عرض آنها ۳۰.۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر است که در راستای افزایش توان ایمنی و تجسس و نجات بندر در مواجهه با حوادث احتمالی صورت پذیرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: قدرت موتور این شناورها ۲۰۰ HP و وزن آنها ۴۵۰ kg است.

 نعیمی همچنین گفت: از مهمترین مزایای ساخت این دو فروند شناور عدم خروج ارز از کشورمان و حمایت از صنایع داخلی است به طوریکه قیمت ساخت این دو فروند شناور در داخل نصف قیمت مشابه خارجی می باشد.

وی متذکر شد: این دو فروند شناور اولین شناورهای سواحل دریایی خزر هستند که مجهز به موتور چهار زمانه و مطابق با کنوانسیونهای سازمان بنادر و دریانوردی، سازگار با محیط زیست و بدون آلودگی آب دریاست./ایسنا

Share