استاندار گیلان خبر داد:

دستور دکتر نوبخت برای پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با اشاره به اهتمام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حل مشکلات چای از دستور دکتر نوبخت برای پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با اشاره به اهتمام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حل مشکلات چای از دستور دکتر نوبخت برایدستور دکتر نوبخت برای پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای خبر داد.

دکتر نجفی صبح امروز در حاشیه بازدید از گمرک آستارا با اشاره به اینکه اقدام دولت در زمینه اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان در صنعت چای که با همراهی مجلس انجام پذیرفته بی نظیر بود گفت : ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای خرید چای اختصاص یافت و مطالبات چایکاران نیز به موقع پرداخت شد.

وی در مورد اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بهزراعی باغات چای گفت : دکتر نوبخت امروز دستور دادند بخش اعظمی از این اعتبار سریعاً پرداخت شود.

وی با اشاره به دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت : با این دستور چایکاران نگرانی نداشته باشند.

وی همچنین با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در بخش های مختلف گفت : در ۱۰ ماهه‌ی گذشته ۳۲ میلیون دلار صادرات چای داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات باتوجه به توانمندیهای گیلان در حال پیگیری است گفت : با فعال شدن پایانه ها ، گمرک و بندر و همچنین کاهش زمان تشریفات صادرات کالا امیدواریم به اهدافی که در زمینه‌ی رشد صادرات در نظر گرفته‌ایم برسیم.

نماینده‌ی عالی دولت با اشاره به اقداماتی که در زمینه تسهیل صادرات در آستارا انجام شده است گفت : الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی در آستارا و انزلی از دو ماه گذشته و الکترونیکی شدن اظهار از راه دور تجار و افتتاح پنجره واحد تجاری و واحد ترانزیت گمرک در کاهش زمان صادرات بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به بازار پنجاه میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه گفت : هم اکنون میزان صادرات استان و کشور متناسب با این بازار بزرگ مناسب نیست.

استاندار با بیان اینکه میوه سردرختی، سبزیجات، کیوی و مرکبات از گیلان بیشترین کالاهایی است که به روسیه صادر می‌شود گفت : افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی و توجه به صادرات دیگر محصولات کشاورزی و مواد غذایی از جمله مرغ می‌تواند در افزایش سهم صادرات استان مؤثر باشد.

استاندار همچنین توجه به آستارا را بسیار برای استان گیلان مهم دانست و گفت : با اختصاص اعتبار از سوی معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهور بیست میلیارد ریال برای توسعه روستاهای مرزی این شهرستان اختصاص یافته است.

استاندار همچنین در بدو به آستارا پس از حضور در گلزار شهدای این شهر و ادعای احترام به مقام شامخ شهدا از اسکله و بندر چند منظوره‌ی این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید ۸ برابر شدن تخلیه و بارگیری کالا از این بندر را امیدوار کننده و خوب عنوان کرد.

Share