رییس جمهور در آیین تجدید میثاق با آرمان های امام راحل

در سالروز انقلاب اسلامی همه به خیابان ها بیایند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری گفت: دولت به وعده هایی که به مردم داده عمل می کند و همواره در پی تحقق خواست و مطالبه مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام راحل در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شرکت کرد.

۱۴۲۲۴۶۱۳۵۶۰۸۸_Amir Pourmand (14 of 34)وی در این مراسم در سخنانی اظهارداشت: دولت یازدهم امروز در کنار مرقد منور امام (ره) یک بار دیگر با آن امام عزیز و بزرگوار بیعت می کند تا راه و مسیر ایشان را در سایه رهنمودهای خلف صالحشان رهبر معظم انقلاب ادامه دهد.

رییس جمهوری اظهار داشت: در آستانه دهه مبارک فجر و روز ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور پس از سال ها انتظار هستیم که برای مردم بسیار مهم بود هم محبوبشان به وطن باز می گردد و هم در برابر دشمنی که نمی خواست هرگز نام، کلام و خط امام در جامعه ما حاکم باشد. ملت ما با قدرت توانست راه را برای ورود امام به کشور باز کند.

روحانی ادامه داد: ۱۲ بهمنی که به دنباله اش ۱۲ فروردین را آفرید ، نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند و استقرار بخشید و به دنبالش ۱۲ آذر قانون اساسی به تصویب ملت ایران رسید و راه و مسیر آینده برای ملت و کشور باز شد.

وی همچنین گفت: دشمن می خواست با زندانی کردن امام در دورانی، با حصر امام در مقطعی دیگر و با تبعید امام در یک زمان طولانی حدود ۱۵ سال اجازه ندهد نهضت اسلامی به پیروزی برسد.

وی اضافه کرد: اما امامی که یک روز به عنوان مدرس اخلاق، فلسفه، فقه و اصول در قم به عنوان حاج آقا روح الله معروف بود در سایه نهضت و انقلاب اسلامی در سال های ۴۱ و ۴۲ به عنوان مرجع بزرگ و عالیقدر شیعه مطرح شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در دورانی که دشمن می خواست امام را با تبعید، تضعیف کند آن تبعید و هجرت تبدیل به قدرت شد و او به حق امام مردم و امت، همه ایرانیان و انقلابیون و مسلمانان لقب و مسیر هدایت جامعه را در دست گرفت.

روحانی تصریح کرد: امام (ره) توانست این مسیر را در سایه اجتهاد، جهاد و انقلاب به پیروزی برساند اجتهادی که امام آن را به عنوان اجتهاد مستمر، پویا و دائمی پیش روی ما ترسیم کرده است و با این اجتهاد انقلاب ما همیشه نو، زنده و تازه خواهد بود.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که در سایه اجتهادش، برای همه روشن کرد رای مردم شرعیت دارد، حقوق مردم باید مورد احترام باشد و زنان حقوق حضور و رای دارند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امام راحل در سایه اجتهاد خود مصلحت را برای ما تبیین کرد، افزود: امام خمینی (ره) با آن اجتهاد قدرت دولت اسلامی تبیین و ترسیم و در سخت ترین روزگار امنیتی در کشور فرمان هشت ماده ای را صادر کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: امام حقوق شهروندی و احترام به حقوق مردم را برای همه مردم تبیین و روشن کرد.

وی با بیان اینکه امام مجتهدی بود که با خانه نشینی ، گوشه نشینی و عافیت طلبی همواره مخالف بود یادآور شد: امام راهش، هم با مخالفان، مفسدان و ظالمان فاصله داشت و هم با آنهایی که مسیر تحجر و جمود را انتخاب کرده بودند.

رییس جمهوری با بیان این نکته که امام همواره راه صحیح زندگی، اعتدال، پیشرفت و توسعه را به مردم آموخت اضافه کرد: امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی و استقلال خواهی را به ما آموخت.

وی ادامه داد: امامی که شهامت آن را هم داشت که روزی اگر ضروری و لازم باشد راه صلح را برگزیند و مسیر توسعه یک کشور را در مسیر ثبات و امنیت ادامه دهد.

به گفته وی امام همان شخصیتی بود که آن روزی که لازم بود بحث زمان و مکان را در اجتهاد مطرح کرد. اجتهاد امام اصلاح طلبی اصولگرایانه و تحول خواهی سنت گرایانه بود و اجتهاد امام انقلاب دولت ساز بود.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آن روز که لازم بود امام با این اجتهاد انقلاب کرد، پس از آن با همین اجتهاد نظام اسلامی را استقرار بخشید و با همان اجتهاد راه حرکت و توسعه را پیش پای ما گذاشت.

روحانی تصریح کرد: آنچه مهم است و از امام باید به یاد داشته باشیم، مسیری است که امام به ما یاد داد و باید آن را بپیماییم

وی با اشاره به اینکه آثار امام به کلام و کلمات امام محدود نمی شود تصریح کرد: مصداق ها را نباید اصل قرار دهیم بلکه ملاک ها باید اصل باشد. ببینیم اگر امروز امام در میان ما بود چه می کرد و به ما چه می فرمود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید همواره خود را در محضر امام ببینیم ادامه داد: ما باید راه اجتهاد امام را با ملاک هایی که در اختیار ما گذاشت ادامه دهیم.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ما نباید خودمان را همانند متحجرین در برخی از کلمات بی روح محصور کنیم بلکه بدانیم هدف ، مسیر و خط امام چه بود و همان مسیر و راه را ادامه دهیم.

سالروز انقلاب اسلامی همه به خیابان ها بیایند

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی عید بزرگ دهه مبارک فجر، ۱۲ و ۲۲ بهمن و سرآغاز سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران تبریک گفت وافزود: این ایام را به خانواده عزیز امام، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار عزیز ایشان و به ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می گویم.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه سخنان خود خطاب به مردم گفت: از مردم خواهش می کنم که دهه فجر را با نشاط و با سرور باشیم چرا که همواره دهه تحول، پیشرفت و پیروزی برای ملت ما است.

رییس جمهوری سپس از مردم برای حضور پرشرور و باشکوه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: سالروز انقلاب اسلامی همه به خیابان ها بیایید؛ هر فردی هر فکری و نظری دارد، در هر جناح، حزب و از هر قوم، قبیله، زبان و فرهنگ است، انقلاب اسلامی از آن همه ما است و ۲۲ بهمن روز جشن ملی همه ملت ایران و ایرانیان است.

روحانی ادامه داد: امسال به حضوری پرشورتر نسبت به سال های گذشته قدرتمان را به رخ جهانیان بکشیم و بیعت مجدد با انقلاب و امام عزیز و بزرگوارمان داشته باشیم.

Share