کاپیتان تیم فوتبال سپیدرود و بازیکن اسبق داماش

داماش نه مال عابدینی است و نه شخص دیگر/سپیدرود توانایی صعود به لیگ یک را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاپیتان تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت: سپیدرود و داماش به مردم شهر رشت تعلق دارند و موجب خرسندی جوانان این شهر هستند و مسئولان باید به داد این تیم‌ها برسند اما تاکنون کمکی ندیده‌ایم، داماش نه مال عابدینی است و نه شخص دیگر بلکه متعلق به مردم رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاپیتان تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت: سپیدرود و داماش به مردم شهر رشت تعلق دارند و موجب خرسندی جوانان این شهر هستند و مسئولان باید به داد این تیم‌ها برسند اما تاکنون کمکی ندیده‌ایم، داماش نه مال عابدینی است و نه شخص دیگر بلکه متعلق به مردم رشت است.

downloadتیم فوتبال سپیدرود در یک هفته مانده به پایان بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور ضمن صعود به صدر جدول، راهیابی خود به مرحله نهایی این رقابت‌ها را قطعی کرد.

کاپیتانی تیم فوتبال سپیدرود در فصل اخیر به‌عهده «مصطفی حاجتی» است، بازیکنی که سال‌هاست در فوتبال رشت توپ می‌زند و بیش از ۱۱ سال در ترکیب باشگاه‌های پگاه و داماش گیلان در لیگ برتر و دسته اول فوتبال کشور بازی کرده و امسال با پیوستن به سپیدرود در لیگ دسته دوم حضور یافت.

صعود سپیدرود به مرحله نهایی لیگ دسته دوم بهانه‌ای شد تا با «مصطفی حاجتی» کاپیتان این تیم مصاحبه‌ای تفصیلی داشته باشیم که در زیر می‌خوانید:

صعود به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته دوم موفقیتی بزرگ برای سپیدرود است، روند کنونی این تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خدا را شکر تیم ما از وضعیت خوبی برخوردار است و در هفته‌های اخیر نتایج مناسبی گرفته و در صدر جدول گروه خود قرار داریم و به مرحله بعدی بازی‌ها راه یافته‌ایم و امیدواریم با حمایت هواداران تیم ما بتواند در مرحله نهایی موفق عمل کند و به لیگ دسته اول صعود کنیم.

 آیا با این ظرفیت و بضاعت فعلی سپیدرود، توانایی صعود به لیگ دسته اول را در این تیم می‌بینید؟

به هر حال فوتبال پر از اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی است اما با توجه به کادر فنی خوب و بازیکنان شایسته‌ای که داریم و نیز با حمایت هواداران امیدواریم روسفید شویم ضمن اینکه سپیدرود تیم ریشه‌داری است و بازیکنان ما جوان هستند و به حمایت بیشتر هواداران نیاز دارند و سپیدرود توانایی صعود به لیگ یک را دارد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به این هدف برسیم.

 چه انتظاری از هواداران سپیدرود دارید؟

 هواداران پشتوانه اصلی سپیدرود هستند، آنها تا اینجای کار از ما حمایت کرده‌اند البته از هواداران خود انتظار می‌رود در مرحله بعدی که بازی‌های سخت‌تری داریم بیشتر به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند.

بازیکنان سپیدرود جوان هستند و نیاز به روحیه و حمایت دارند و ما نیز در کنار حمایت‌های مالی و تجهیزاتی توان خود را برای موفقیت تیم به‌کار می‌گیریم تا پاسخ محبت هواداران خود را دهیم.

 چرا در ابتدای فصل سپیدرود را انتخاب کردید؟ آیا از پیوستن به این تیم راضی هستید؟

دوست داشتم در شهر خودم رشت بازی کنم و پس از اتفاق‌هایی که در داماش افتاد دیگر شرایط مهیا نبود و از طرفی به خاطر آقای افشین ناظمی قبول کردم که به سپیدرود بیایم و از انتخاب خودم راضی هستم.

 سال‌ها تجربه بازی در لیگ برتر و دسته اول را دارید اما امسال حاضر شدید تا در لیگ دسته دوم توپ بزنید، سطح این بازی‌ها را چگونه دیدید؟

 امسال سطح فنی بازی‌های لیگ دسته دوم با سال‌های قبل متفاوت است و پس از قانونی که در لیگ برتر درباره جوان‌گرایی تیم گذاشتند بازیکنان زیادی به لیگ پایین‌تر ریزش کردند و اکنون بازیکنان مطرحی در لیگ دسته اول و دوم حضور دارند.

سطح بازی‌ها نیز بالاست و رقابت سختی بین تیم‌ها وجود دارد و امیدواریم همین روند را حفظ کنیم و نتیجه لازم را بگیریم.

پس از سال‌ها حضور در داماش از این تیم جدا شدید؟ آیا مایل هستند در مورد این تیم  صحبت کنید؟

 ۱۱ سال در داماش بودم و دوران جوانی خود را در این تیم سپری کردم اما داماش شرایط خوبی نداشت و به طور کلی شرایط فوتبال رشت اینگونه است، باید این واقعیت را  قبول کرد تیمی که امکانات ندارد نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

شما داماش را با شاهین بوشهر یا برق شیراز مقایسه کنید، آنها از آن سالی که مشکل مالی پیدا کردند داماش نیز مشکل مالی پیدا کرد و آنها پشت سر هم به دسته‌های پایین‌تر سقوط کردند و فوتبالشان نابود شد و اصلاً دیگر  وجود ندارند، اما داماش به همت همین هواداران و مردم رشت و بازیکنان با غیرتی که داشت با کمترین امکانات توانست خود را حفظ کند.

اما باید قبول کرد که فوتبال امکانات می‌خواهد و پول لازم دارد شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید بازیکن یک سال یا دو سال بیاید مجانی بازی کند و بعد تیم نتیجه بگیرد، فوتبال رشت از نظر امکانات ضعیف است و این مشکل به آن ضربه می‌زند.

شما نگاه کنید سپیدرود و داماش حتی یک زمین تمرین ندارند و اگر هیئت فوتبال زمین عضدی رشت را برای تمرین به این تیم‌ها ندهد جایی برای تمرین کردن ندارند و کجا باید تمرین کرد و تیمی که یک زمین تمرین ندارد چگونه می‌خواهد نتیجه بگیرد.

 دلیل اصلی سقوط داماش از لیگ برتر را چه می‌دانید؟

به اعتقاد بنده ۹۰ درصد دلیل ناکامی داماش، نبود امکانات است و اینکه با دست خالی نمی‌توان با تیمی که در لیگ برتر بالای ۲۰ـ۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند رقابت کرد، شرایط در داماش به حدی بد بود که قابل توصیف نبود حتی برای برخی‌ بازی‌ها پیراهن نداشتیم و با این شرایط نمی‌توان تیمداری کرد.

باید برای این مشکل چاره‌ای اساسی در نظر گرفته شود و اکنون نیز داماش بازیکنان جوان و کادر فنی خوبی دارد اما بدون امکانات و شرایط مالی مناسب نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

به نظر شما فوتبال رشت توانایی و ظرفیت داشتن دو نماینده همزمان در سطح اول فوتبال کشور را دارد؟

 اگر امکانات باشد رشت توانمندی داشتن دو نماینده را دارد و سپیدرود دارای جوانان با انگیزه‌ای است که اگر به آنها رسیدگی شود در آینده می‌توانند یک علیرضا جهانبخش یا حسین ابراهیمی دیگر برای فوتبال رشت باشند و ما استعداد داریم تنها باید امکانات و شرایط کار مهیا شود.

 چه کسانی باید به داد فوتبال رشت برسند و چه صحبتی با متولیان این امر دارید؟

– تقاضای من از مسئولان این است که به مشکل فوتبال رشت رسیدگی کنند، همان مسئولانی که سال گذشته آمدند و قول دادند دو هفته‌ای مشکلات تیم را برطرف می‌کنند اما یک سال از آن روز گذشته و خبری نشده از تحقق این وعده نشده است.

سپیدرود و داماش به مردم شهر رشت تعلق دارند و موجب خرسندی جوانان این شهر هستند و مسئولان باید به داد این تیم‌ها برسند اما تاکنون کمکی ندیده‌ایم، داماش نه مال عابدینی است و نه شخص دیگر بلکه متعلق به مردم رشت است.

امیدواریم فوتبال رشت به جایگاهی که استحقاقش را دارد برسد، مردم رشت تیم‌های شهرشان را دوست دارند و دلخوشی آنها همین تیم‌هاست و باید بتوانیم خواسته آنها را برآورده کنیم./فارس

Share