داعش مدعی اعدام یکی از گروگان‌های ژاپنی شد

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی مدعی اعدام یکی از دو گروگان ژاپنی خود شده و برای معاوضه گروگان دیگر با یک عضو بازداشتی خود در اردن، اعلام آمادگی کرد. گروه تروریستی «داعش» روز شنبه مدعی شد یکی از گروگان‌های ژاپنی خود […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی مدعی اعدام یکی از دو گروگان ژاپنی خود شده و برای معاوضه گروگان دیگر با یک عضو بازداشتی خود در اردن، اعلام آمادگی کرد.

گروه تروریستی «داعش» روز شنبه مدعی شد یکی از گروگان‌های ژاپنی خود به نام «هارونا یاکاما» را سر بریده است.
این گروه با انتشار تصاویری از دیگر گروگان ژاپنی‌اش به نام «کنجی گوتو»، اعلام کرده حاضر است تا وی را با زنی به نام «ساجده الریشاوی» معاوضه کند.
الریشاوی از عاملان بمبگذاری سال ۲۰۰۵ در امان بود، که بعد از آنکه کمربند انتحاری‌اش کار نکرد، بازداشت شد. وی در حال حاضر در اردن در حبس به سر می‌برد.
داعش روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی تهدید کرده بود در صورتی که دولت ژاپن ظرف مدت ۷۲ ساعت، ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت نکند، دو گروگان ژاپنی خود را می‌کشد.
شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن در همین باره گزارش داده بود که جوگو یک خبرنگار و روزنامه نگار مستقل است که از اکتبر ۲۰۱۴ قصد بازگشت به کشورش را داشته اما از آن زمان خبری از وی نبوده است.
همچنین به نوشته روزنامه ایندیپندنت، «هارونا یاکاوا» که عضو ارشد یک شرکت نظامی خصوصی در ژاپن است، ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ توسط تروریستهای داعش در حلب سوریه اسیر شد.
پیش از این نیز داعش با تهدیدهای مشابه به کشتن اتباع خارجی،‌ از کشورهای دیگر درخواست پول کرده بود. در گزارش‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا هم باج خواهی و دریافت پول یکی از راه‌های امرار معاش اقتصادی تروریستهای داعش ذکر شده بود. با این حال، این اولین موردی بود که داعش علنا خواستار دریافت باج برای آزادی گروگان‌ها شد.

/داعش . ای ار

Share