امام جمعه رشت عنوان کرد:

خوشحالی مردم مظلوم از درگذشت ملک عبدالله/آزادی سیاسی دارای دو بخش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: برخورد جمهوری اسلامی با جنایت رژیم صهیونیستی قاطع است و این رژیم از سپاه قدرتمند اسلام هراس دارد.

ghorbaniG_5837به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: برخورد جمهوری اسلامی با جنایت رژیم صهیونیستی قاطع است و این رژیم از سپاه قدرتمند اسلام هراس دارد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به حوادث بی‌شرمانه در فرانسه و جهان غرب علیه پیامبر عظیم‌ا‌لشأن اسلام (ص) اظهار کرد: اهانت مجله شارلی ابدو به پیامبر (ص) در رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته و بازتاب‌های مختلفی داشته است.

وی آزادی بیان و قلم را یکی از اصول مسلم دموکراسی دنیای بشریت عنوان کرد و افزود: دنیای اسلام علیه اهانت نشریه فرانسوی قیام و راهپیمایی کرده است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به راهپیمایی نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه امروز را به دلیل اقدام نادرست نشریه شارلی ابدو  ادامه داد: نیاز است این مسئله تحلیل حقوقی و علمی شود تا ببینیم آیا آزادی بیان توهین به افراد و مقدسات است.

وی با تاکید بر اینکه آزادی مرز دارد، گفت: به شخصیت، حیثیت و حقوق دیگران نباید به نام آزادی لطمه وارد شود و حریم باید رعایت شود.

قربانی به تالیف کتاب اسلام و حقوق بشر خود اشاره کرد و افزود: این کتاب در زمان طاغوت اجازه نشر پیدا نکرد اما در جمهوری اسلامی به طور مکرر به چاپ رسیده است که یک فصل از این کتاب مربوط به آزادی و حدود آن است.

وی با اشاره به اینکه آزادی سیاسی دارای دو بخش است، اظهار کرد: در یک بخش آن افراد می‌توانند در تصدی‌های مختلف به‌کار گماشته شوند و بخش دیگر نیز مربوط به آزادی بیان و قلم است.

امام جمعه رشت گفت: مردم حق دارند نظر انتقادی و اصلاحی خود را در اختیار دیگران بگذارند زیرا دولتمردان معصوم نیستند و ممکن است تصمیم‌هایی بگیرند که منافع جامعه و مصلحت امت را تامین نکند بنابراین اگر مردم اظهار نظر کنند آن نظرها مفید است.

قربانی با اشاره به اینکه اسلام آزادی بیان را قبول دارد، اضافه کرد: اما نباید به حیثیت دیگران لطمه وارد شود و پیامبر (ص) پاک‌ترین انسان‌ها است و دنیای غرب با توهین نشریه شارلی ابدو به اسلام اهانت کرده و می‌خواستند با بیداری اسلامی مبارزه کنند اما مردم مسلمان بیدار هستند.

وی با بیان اینکه امروز ملت مسلمان ایران پس از نماز جمعه راهپیمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم نشان می‌دهند پیامبر (ص) کبوتر بهشتی است و آنها که خورشید را مذمت می‌کنند چشم آنها کور است و نمی‌توانند خورشید را ببینند.

برخورد جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی قاطع است/ملک عبدالله تابع سیاست‌های غرب در منطقه بود

خطیب جمعه رشت درباره شهادت فرزند عماد مغنیه و سردار الله‌داد، گفت: رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی جنایت بزرگی مرتکب شده و شخصیت‌هایی از حزب‌الله لبنان، فرزند عماد مغنیه و سردار الله‌داد را به شهادت رساند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی قاطع و کوبنده است، تصریح کرد: این رژیم از سپاه قدرتمند اسلام می‌ترسد و اگر مصلحت اسلام و انقلاب ایجاد کند و اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد در آن صورت دشمن می‌فهمد چه خاکی بر سر خود ریخته است.

قربانی به مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان اشاره کرد و گفت: ملک عبدالله تابع سیاست‌های غرب در منطقه بود و مردم آزادیخواه و مظلوم منطقه از درگذشت او خوشحال هستند و امیدوارم مرگ او درسی برای دیگر سران باشد.

وی درباره کنگره آمریکا و اظهارات اوباما متذکر شد: رژیم صهیونیستی آمریکا را تحت سلطه خود قرار داده است و سناتورهای آمریکایی طبق فرمان این رژیم عمل می‌کنند اما بداند قدرت آمریکا افول می‌کند.

دولت تسهیلات بهزراعی چایکاران را پرداخت کند

خطیب جمعه رشت درباره پرداخت نشدن تسهیلات چایکاران یادآور شد: رسم سازمان چای این بود که در فصل زمستان تسهیلات بهزراعی به چایکاران پرداخت شود اما این رسم در فصل خود عملی نشد و به وزیر کشاورزی و نوبخت که پول کشور در دست او است توصیه می‌کنم هر چه زودتر وام بهزراعی را به چایکاران کشور پرداخت کند.

Share