«خورشید در خانه» با حضور شاعران ملی و استانی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار کننده برنامه ای متفاوت در عرصه ادب و هنر بود. «خورشید در خانه»، عنوان برنامه ای تلفیقی از شعر و موسیقی با یاد امام راحل(ره) و به احترام استاد مشفق کاشانی در ادامه‌ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار کننده برنامه ای متفاوت در عرصه ادب و هنر بود.

ypd4q9gr«خورشید در خانه»، عنوان برنامه ای تلفیقی از شعر و موسیقی با یاد امام راحل(ره) و به احترام استاد مشفق کاشانی در ادامه‌ ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر بود که با حضور شاعران ملی و استانی و با همراهی گروه موسیقی در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

حضور استاد بهمن صالحی و حجت الاسلام حسن مظفری جلوه‌ای خاص به این محفل داده بود. استادان بزرگ دیگر از جمله اکبر اکسیر، محمد سلمانی، افشین علا، امیر فخرموسوی، قاسم پهلوان در این مراسم اشعار خود را در خصوص انقلاب اسلامی قرائت کردند.

گروه موسیقی نیز با اجرای آهنگ‌های گیلکی و فارسی در فاصله‌ شعر خوانی‌ها، نشاط مضاعفی را در حضار پدید آورد. سالن فرهنگ‌خانه که مملو از هنردوستان بود شوقمندی شاعران و گروه موسیقی برای خوانش شعر و اجرای موسیقی را دو چندان می‌کرد، شاعران با درخواست‌های مکرر مخاطبین شعرهای بیشتری را برای علاقه‌مندان می‌خواندند. غزل‌های استاد محمد سلمانی حاضرین را به وجد آورد، اشعار طنز استاد اکبر اکسیر، نشاط و شعر افشین علا در وصف و رثای حضرت امام (ره)، تفکر را به جمع هدیه کرد.

سخنان افشین علا در باره زنده یاد استاد مشفق کاشانی و نیز نقل خاطره‌ای از ایشان توسط مجری از نکات برجسته این مراسم بود.

این مراسم که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان و جمع دیگری از فرهیختگان و فرهنگ دوستان این دیار همراه بود، در ساعت ۳ عصر شروع و اندکی قبل از اذان مغرب پایان یافت.

Share