وزیر دادگستری :

خودمان در زمینه حقوق بشر مدل مستقل داریم/خوبی‌های انقلاب و نظام نباید سیاه‌نمایی و تضعیف شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر دادگستری گفت: همه باید همت کنیم و نعمت نظام اسلامی و انقلاب را شکوفاتر و منورتر حفظ کنیم، ما به فهم و تحلیل و بازشناسی انقلاب اسلامی نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر دادگستری گفت: همه باید همت کنیم و نعمت نظام اسلامی و انقلاب را شکوفاتر و منورتر حفظ کنیم، ما به فهم و تحلیل و بازشناسی انقلاب اسلامی نیاز داریم.ما خودمان در زمینه حقوق بشر مدل مستقل داریم/امروز در دنیا حقوق انسانی و آزادی بیان لگد مال می‌شود

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دوازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران موقعیت ممتازی دارد به طوری که سیاست مداران و روسای کشورها، دولت‌ها و ابرقدرت‌ها را درگیر خود کرده و کسی در قدرت‌های جهانی نیست که به راحتی بتواند جمهوی اسلامی را نادیده بگیرد.

 وی ادامه داد: در میان افکار عمومی دنیا هم نسبت به انقلاب اسلامی حساسیت و دقت وجود دارد، آنها در مباحث مهمی همانند حقوق بشر ما را محکوم می‌کنند و این ناشی از قدرت مفهوم سازی، الگودهی و گفتمان سازی حقوق بشری ماست که ما در این زمینه حرف داریم اما آنها در این مباحث به دنبال این هستند که گفتمان جدیدی مطرح نشود.

پورمحمدی تصریح کرد: ما خودمان در زمینه حقوق بشر مدل مستقل داریم و حتی با همان نرم‌های رایج در دنیا نیز ما حرف برای گفتن داریم و ما معتقدیم امروز در دنیا حقوق انسانی و آزادی بیان لگد مال می‌شود و به جای آن اجازه هتاکی داده می‌شود و ما می‌گوییم که باید به دین و اخلاق هم اجازه دهیم به اندازه دیگر چیزها حرف بزند.

وی با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا، گفت: پلیس آمریکا در ایالتی اعلام می‌کند عدم بررسی پرونده‌های تجاوز به کودکان و زنان موضوعی عادی است و گزارش شکنجه‌هایی که در زندان گوانتانامو توسط آمریکا منتشر شده وحشتناک است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ما باید به عیب‌های خود توجه داشته باشیم و برای رفع آنها تلاش کنیم اما قرار نیست یافته‌ها و دستاوردهای خود را کوچک بدانیم.

پورمحمدی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی سرمایه‌ای جهانی است که مدار تفکر جهانی را بازسازی می‌کند و ارتقا می‌دهد» اظهار کرد: خوبی‌ها و زیبایی‌های انقلاب و نظام نباید سیاه نمایی و تضعیف شود و مدیران باید بیشتر به این موارد توجه کنند.

 وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که «نظام اداری ما یک نظام فربه، گسترده و پرخرجی شده است» افزود: امروز نخبگان مدیریتی بسیاری در سطح کشور داریم و دارای رده مدیریتی توانمند و قابلی در کشور هستیم و حتی در بحران‌ها بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم اما سیستم اداری ما مشکلات بسیاری دارد و بروکراسی ما معیوب است و نظامی بزرگ و پرهزینه و بهره‌وری و بازدهی آن کم است و خروجی و ورودی آن متناسب نیست.

وزیر دادگستری گفت: خودمان باید برای این مشکل چاره اندیشی کنیم و متاسفانه در طول زمان این آسیب عمیق شده است و در مقاطعی که فرصت‌ها و امکاناتی داشتیم خوب از آن استفاده نکرده‌ایم.

پورمحمدی اضافه کرد: برای رفع مشکلات نظام اداری در شورای عالی اداری کشور نیز روی مباحث زیادی بحث و کار شده و مهمترین مسئله‌ای که به آن رسیده‌ایم بحث هزینه و فایده و حسابرسی عملیاتی است.

وی با بیان این‌که «نمی‌توان بدون دولت الکترونیک حجم بزرگی از خدمات را ارائه داد» تصریح کرد: دولت الکترونیک یعنی کاغذ نه و مراجعه هم نه و هر وقت کار مردم بدون فرستادن کاغذ و مراجعه انجام شد یعنی دولت الکترونیک محقق شده است و اصلاح نظام اداری دارای چند رکن اساسی است که باید به آن توجه کنیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود همه ارکان رشد اقتصادی را در کشور موجود دانست و بیان کرد: با این وجود متاسفانه راندمان اقتصادی ما پایین است و نظام اقتصادی ما هم دچار مشکلات بروکراسی اداری شده است به گونه‌ای که صدور یک مجوز صدها روز طول می‌کشد و برای یک کار چندین ارگان باید نظر دهند که حل آن به عهده همه ماست.

پورمحمدی ادامه داد: سرمایه گذار تا محیط مناسب کسب و کار و شرایط مناسب صدور مجوز را نبیند، سرمایه گذاری نمی‌کند و عده‌ای نیز می‌روند سراغ سوداگری و امروز پولی که در تولید و صنعت می‌رود، خروجی آن سود متعارف برای جامعه نیست و اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مشکلات نظام اداری و اقتصادی را حل کنیم.

 وی با بیان این‌که «با تدبیر مناسب در کشور تورم کنترل و رکود اقتصادی متوقف شد» اظهار کرد: دولت به این نتیجه رسید که باید ابتدا تورم کنترل شود که پس از آن رکود نیز متوقف و رشد اقتصادی به سمت مثبت حرکت کرد که این کار با تدبیر، مدیریت و برنامه ریزی در اوج تحریم‌ها صورت گرفت.

 وزیر دادگستری تصریح کرد: تحریم‌های اخیر حدود شش سال است که آغاز شده اما آثار آن طی دو سال اخیر مشخص شده است و در دوره گذشته با سرمایه‌های فراوانی که داشتیم پول خرج می‌شد و آثار آن مشخص نبود و این دولت با تدبیر اجازه نداد، سیر صعودی آثار بد تحریم تداوم داشته باشد.

 پورمحمدی خاطرنشان کرد: اگر دولتی از ظرفیت و توان ملی خوب استفاده کند و ظرفیت‌های ایجاد شده را به رخ بکشاند، عیب نیست و در این میدان مبارزه عده‌ای که مرد مبارزه نیستند، نباید آنها که مردانگی داشتند را تحقیر کنند و نباید بی هنری و ناتوانی خودمان را طور دیگری تفسیر کنیم.

 وزیر دادگستری با تاکید بر این‌که «دولت با تمام توان در حال دفاع از حقوق ملت است» اضافه کرد: ما با استفاده کم از امکانات خود، دشمن را با چالش مواجه کرده‌ایم و اگر از امکانات خود کامل استفاده و اتکای به درون و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، موفقیت‌های بسیار بیشتری خواهیم داشت.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود به برخی مسائل و مشکلات استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در زمینه مناطق آزاد نیازمند تغییر نگرش هستیم و در ابتدا قرار نبود این مناطق بازار واردات غیررسمی در کشور باشند که عوارضی در آن داده نشود و موجب اختلال در نظام تولید و بازرگانی شوند بلکه قرار بود ظرفیت سازی برای تولید و جذب سرمایه و رونق اقتصادی در مناطق آزاد صورت گیرد که امروز با هدف‌های خود فاصله گرفته است.

وی افزود: استان هرمزگان از این جهت دارای اهمیت است و باید مطالعات پایه بیشتری در این استان انجام شود و به اهداف مناطق آزاد نزدیک‌تر شویم.

وزیر دادگستری در ادامه جزیره هرمز را نماد مقاومت تاریخی ملت ایران دانست و اظهار کرد: این جزیره در کنار یکی از بزرگترین و حساس‌ترین راه‌های آبی دنیا قرار گرفته و شهدای بسیاری را نیز تقدیم این نظام و انقلاب کرده است و نسبت به هرمز کم توجهی کرده‌ایم و اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات این جزیره باید صورت گیرد.

پورمحمدی بیان کرد: سرمایه گذاری در استان هرمزگان دارای حرکت شتابانی است و در این زمینه نگاه ملی وجود دارد و یکی از راههای تحول و رشد در عرصه اقتصاد توجه به سواحل جنوبی و به خصوص استان هرمزگان است و در بحث سرمایه گذاری در هرمزگان از مدیران خواهش می‌کنیم با تلاش مضاعف کار کنند.

وی گفت: تحول اقتصادی و سرمایه گذاری دارای پیامدهای فرهنگی و اجتماعی است و باید پیوست فرهنگی و اجتماعی آن نیز در هرمزگان آماده شود تا این استان هم از جهت اقتصادی به یک نقطه اوج برسد و در کنار آن توسعه فرهنگی و اجتماعی این استان را نیز شاهد باشیم./ایسنا

Share