رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

خط قرمز دولت مرغ ۷ هزار تومانی است;عرضه مرغ ۵۷۰۰ تومانی در گیلان از فردا !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش نرخ مرغ در این استان گفت: از فردا مرغ با قیمت بین ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان گیلان قرار می‌گیرد.

از اول فروردین به بعد هیچ کارکنانی در جهاد کشاورزی گیلان را بازنشسته نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش نرخ مرغ در این استان گفت: از فردا مرغ با قیمت بین ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان گیلان قرار می‌گیرد.

shabaniعلیرضا شعبان‌نژاد صبح امروز در مراسم افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی سراج نصرتی در روستای داوان بخش کرگانرود این شهرستان، اظهار کرد: در گیلان حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود و احداث سردخانه‌ها یک نیاز مبرم در این استان است.

وی ادامه داد: به دلیل قرار گرفتن تالش در مسیر ترانزیت گیلان، در این شهرستان امنیت خاصی برای توسعه بخش کشاورزی وجود دارد و سردخانه از نیازهای ضروری است.

ساخت ۱۵۲ هزار تن سردخانه در گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه حدود ۹۰ هزار تن سردخانه فعال در استان وجود دارد، تصریح کرد: سردخانه‌هایی با ظرفیت حدود ۱۵۲ هزار تن در گیلان در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه تالش حدود ۲۴ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد، افزود: از ۲۴ هزار تن تولید محصولات حدود ۴ هزار هکتار باغ است که ۲ هزار هکتار آن زیر کشت کیوی قرار دارد و سالانه ۷۰ هزار تن تولید کیوی در تالش تولید می‌شود و از کیوی‌های درجه یک و صادراتی است.

شعبان‌نژاد با تصریح بر اینکه تالش دارای ۱۱ سردخانه فعال است، خاطرنشان کرد: امروز پنج پروژه در بخش کشاورزی افتتاح شد که چهار پروژه سردخانه با ظرفیت حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

وی با بیان اینکه یک مجموعه بسته‌بندی حبوبات و برنج امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، ادامه داد: امروز ظرفیت سردخانه تالش به ۴۷ هزار تن رسیده و حدود ۳۴ هزار تن سردخانه در دست احداث است.

این مسئول اشتغالزایی ۶۵ نفر در راستای افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در حوزه سردخانه‌ها را از اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در راستای نگاه استاندار به بخش کشاورزی و اشتغال مردم گیلان گام‌های خوبی در حال برداشتن است که امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده شاهد اشتغال بیشتر مردم استان باشیم.

وی درباره افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در گیلان یادآور شد: از فردا برای تنظیم بازار مرغ قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان از سردخانه به عاملان داده می‌شود و با یک سود ۵ درصدی بین ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. شعبان‌نژاد خط قرمز دولت و وزارت جهاد کشاورزی را قیمت مرغ ۷ هزار تومانی عنوان کرد و متذکر شد: بالاتر از این نرخ مرغ را کنترل می‌کنیم.

سردخانه ۵ هزار تنی «سراج نصرتی واق» در روستای «داوان لیسار کرگانرود» بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه داشت که ۳ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات دولتی و بقیه سهم آورده بوده است./فارس

Share