جمعه خونین شیعیان در پاکستان; بیش از ۷۷ شیعه به خاک و خون کشیده شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر امروز جمعه ۱۰ بهمن ماه انفجار یک بمب جاسازی شده در حسینه «کربلا»ی منطقه «لاکهی دار» واقع در شهر شکارپور، بسیاری از شیعیان را به خاک و خون کشید. به نقل از ابنا,شیعیان درحال آماده شدن برای اقامه نماز جمعه در این حسینیه بودند که انفجار مهیبی، حسینیه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر امروز جمعه ۱۰ بهمن ماه انفجار یک بمب جاسازی شده در حسینه «کربلا»ی منطقه «لاکهی دار» واقع در شهر شکارپور، بسیاری از شیعیان را به خاک و خون کشید.

e32798c3ba2c431897a9afd109961abeبه نقل از ابنا,شیعیان درحال آماده شدن برای اقامه نماز جمعه در این حسینیه بودند که انفجار مهیبی، حسینیه را ویران کرد.

در پی این اقدام تروریستی، ۲۰ نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

* به گفته شاهدان عینی، خسارت جدی به ساختمان حسینیه و همچنین ساختمان و خودروهای نزدیک به آن وارد شده است.

* «ممنون حسین» رییس جمهور و «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، با انتشار پیام‌هایی جداگانه، این انفجار تروریستی را محکوم کردند. آنان ضمن صدور دستور به منظور رسیدگی به وضع مجروحان این حادثه، نیروهای امنیتی را مأمور کردند تا هرچه سریع‌تر عاملان این رخداد تروریستی را شناسایی و دستگیر کنند.

* مسئولان سازمان‌های شیعی پاکستان ضمن محکومیت حادثه اسف‌بار حسینیه کربلا، اینگونه اتفاقات را معلول اقدامات ناقص دستگاه‌های دولتی و امنیتی برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های افراطی و تروریستی اعلام کردند.

* حزب مجلس وحدت مسلمین ( ازجمله تشکل‌های شیعی پاکستان) سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

* پایگاه خبری اکسپرس نیوز پاکستان، شمار شهدا را ۲۷ نفر اعلام کرد.

Share