در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان عنوان شد

جشن جهانی راهنمایان گردشگری به میزبانی ایران برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان در رشت گفت: ایران بعنوان میزبان جشن جهانی راهنمایان گردشگری در سال ۲۰۱۷ میلادی انتخاب شده است و این موفقیت در یک رقابت نابرابر و سخت اما با اعتماد به نفس، نصیب کشور شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان در رشت گفت: ایران بعنوان میزبان جشن جهانی راهنمایان گردشگری در سال ۲۰۱۷ میلادی انتخاب شده است و این موفقیت در یک رقابت نابرابر و سخت اما با اعتماد به نفس، نصیب کشور شده است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی در فرصت باقیمانده می تواند شرایط بسیار مهم و تاثیرگذاری در جذب گردشگر خارجی برای کشور مهیا کند.۸۱۴۹۸۸۹۱-۶۲۶۲۰۷۷

فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در شهر پراگ کشور چک فعال است و هر دوسال یکبار، اعضاء گرد هم جمع شده و علاوه بر آموزش و تبادل نظر، محل اجلاس دو سال بعد نیز توسط آنان تعیین می شود.

رحمانی موحد با تاکید بر نقش استثنایی راهنمایان گردشگری درجذب گردشگر خارجی و توسعه این حوزه ادامه داد: این قشر فعال در صنعت گردشگری ، انتقال دهندگان پیام های میهمان نوازی، فرهنگی و تاریخی کشور به گردشگران خارجی هستند و از این روی وظیفه سنگینی به دوش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ بر آگاهی از وجود مشکلات راهنمایان گردشگری کشور تاکید کرد و افزود: آیین نامه قدیمی راهنمایان گردشگری پس از چندین ماه بررسی در موارد بیمه، قرارداد شغلی و … اصلاح شده و امیدواریم در یک کارشناسی مطلوب در دولت تصویب شود.

فقدان تناسب میزان تحصیلات راهنمایان گردشگری با دریافت تعرفه و بیمه/بخشی از عمارت کلاه فرنگی به انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تحویل داده شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم بر ضرورت شناسایی و رفع دغدغه های راهنمایان گردشگری استان تاکید کرد.

reza alizade (1)رضا علیزاده افزود: مکان ،نخستین مشکل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در استان بود که با واسپاری بخشی از عمارت کلاه فرنگی این مشکل مرتفع شده است.

وی ادامه داد: فقدان تناسب میزان تحصیلات راهنمایان گردشگری با دریافت تعرفه و بیمه، از دیگر دغدغه های این قشر است.

۲۲۰ راهنمای رسمی گردشگری در گیلان وجود دارند که  بمنظور ساماندهی این تعداد، دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در عمارت کلاه فرنگی واقع در باغ محتشم رشت با حضور جمعی از مدیران استان و شماری از فعالان گردشگری افتتاح شد.

شایان ذکر است بنای عمارت کلاه فرنگی مربوط به به دوره قاجاریه بوده و به شماره ۱۷۶۴در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

Share