جزییات آزادسازی ناحیه مقدادیه در استان دیالی

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو روز پیش نه تنها ناحیه مقدادیه بلکه کل استان دیالی به طور کامل از لوث وجود دواعش پاکسازی شد. البته داعشی ها پیش از عقب نشینی کل منطقه را به شدت مین گذاری و بمب گذاری کردند و عملیات خنثی سازی این بمب ها و […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو روز پیش نه تنها ناحیه مقدادیه بلکه کل استان دیالی به طور کامل از لوث وجود دواعش پاکسازی شد.

البته داعشی ها پیش از عقب نشینی کل منطقه را به شدت مین گذاری و بمب گذاری کردند و عملیات خنثی سازی این بمب ها و مین ها کماکان ادامه دارد.

عملیات آزادسازی شمال مقدادیه را میتوان پس از عملی۱۵۱۱۲۲۲_۸۸۰۱۷۶۵۶۸۷۱۳۸۰۴_۸۷۰۵۹۳۹۲۳۳۲۱۸۷۵۳۷۶۶_nات جرف الصخر دومین عملیات کاملا مستقل رزمندگان شیعه بدون دخالت و پشتیبانی ائتلاف به حساب آورد، عملیاتی که از استراتژی جنگی تا سلاح و پشتیبانی زمینی و هوایی همگی با کمک مسقیم و غیر مستقیم ایران بوده است.

این عملیات که از پنج روز پیش آغاز شد ظرف ۷۲ ساعت و با تحقق تمام اهداف به پایان رسید.

عملیات آزادسازی شمال مقدادیه چهار محور داشت:

محور اول : از مقر تیپ چهارم ارتش عراق به سمت مناطق صدور و منصوریه.

محور دوم : از مقر تیپ بیستم ارتش عراق سمت مناطق توکل و نوفل.

محور سوم : از منطقه دلی عباس به سمت شروین.

محور چهارم : از مقدادیه و بابلان به سمت نخلستان های اطراف مقدادیه.

آزادسازی شمال ناحیه مقدادیه را میتوان مکمل و حسن ختام عملیات های نیروهای عراقی در استان دیالی به حساب آورد.

پیش از این هم دو ماه پیش نیروهای پیشمرگه به همراه رزمندگان شیعه موفق به آزادسازی مناطق جلولاء و سعدیه و سلسله تلال حمرین در نزدیکی همین منطقه مقدادیه شده بودند.

همزمان با آزادسازی شمال مقدادیه از داعش، جان کیربی سخنگوی پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد نیروهای عراقی و کردها تنها ۷۰۰ کیلومتر مربع یعنی فقط ۱% از مناطق تحت تصرف داعش رو بازپس گرفتند و ۵۵ هزار کیلومتر مربع همچنان در کنترل داعش قرار داره.

با توجه به تصرفات چشمگیر اخیر رزمندگان شیعه و ارتش و عشایر عراق و همچنین کردها در شمال باید به این آمار پنتاگون با دیده ی تردید نگریست !

/تحولات جهان اسلام

Share