استاندار گيلان در جمع مردم رضوانشهر

تکمیل سد شفارود از مطالبات مردم است و اجازه نمی‌دهیم ساخت این سد کند شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در رضوانشهر با اشاره به مطالبه مردمی در ساخت سد مخزنی شفارود گفت : تنها پروژه‌ای که در کشور از اعتبارات فاینانس بهره‌مند شد سد مخزنی شفارود است که این امر اهتمام جدی دولت در اجرای این پروژه را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در رضوانشهر با اشاره به مطالبه مردمی در ساخت سد مخزنی شفارود گفت : تنها پروژه‌ای که در کشور از اعتبارات فاینانس بهره‌مند شد سد مخزنی شفارود است که این امر اهتمام جدی دولت در اجرای این پروژه را نشان می‌دهد.

jpg3285دکتر نجفی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دهه‌ی مبارک فجر در شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برنامه‌های وسیعی متناسب با اعتبارات موجود برای توسعه‌ی گیلان و شهرستانها در نظر گرفته شده است گفت : رشد ۴ برابری اعتبارات افتتاح پروژه‌های عمرانی دهه‌ی مبارک فجر گویای این مسئله است.

استاندار همچنین توجه به بخش سلامت و درمان در دولت تدبیر و امید در کشور را بی نظیر دانست و گفت : مردم بهترین قضاوت کننده در مورد طرح تحول نظام سلامت و درمان هستند و کاهش هزینه‌ها و بهبود خدمات را به خوبی درک می‌کنند.

استاندار گیلان این نوع از خدمت رسانی به مردم را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت : امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر خدمت به مردم تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در بخش آبرسانی روستایی گفت : با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش قابل توجهی ازعقب ماندگی گیلان از میانگین آبرسانی روستایی که همواره از دغدغه‌های اصلی من بوده است جبران شده است.

استاندار گیلان همچنین از تلاش برای گاز رسانی به همه‌روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دولت خبر داد و افزود : امیدواریم بر تعداد شهرستانهای سبز ما افزوده شود و رضوانشهر نیز هر چه سریع‌تر در این بخش قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مردمان رضوانشهر را مردمانی خون گرم، پاک، متدین و فهیم عنوان کرد و گفت : تکمیل سد مخزنی شفارود از مطالبات مردم این شهرستانها و شهرستانهای همجوار غرب گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سالها از آغاز ساخت سد شفارود می‌گذرد اما روند اجرای آن بسیار کند بوده است خاطر نشان کرد : تنها پروژه‌ای که در سال ۹۲ از اعتبارات فاینانس چین در بین پروژه‌های بی‌شمار عمرانی کشور بهره‌مند شد سد مخزنی شفارود است که این امر اهتمام جدی دولت در اجرای این پروژه را نشان می‌دهد.

وی افزود : باتوجه به تأمین کل اعتبار ساخت پروژه از سوی دولت و واردات ماشین آلات سنگین مصمم هستیم این آروزی دیرینه مردم منطقه در تأمین آب پایدار هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی خاطر نشان کرد : ما هرگز اجازه نمی‌دهیم ساخت این سدکند شود و باید این طرح در زمانبندی مشخص به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه از دوستداران محیط زیست در کشور است و این مسئله بارها ثابت شده است گفت : در سفر معاون اوّل رئیس جمهوری به گیلان مقرر شد با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و استانداری گیلان موانع کندی ساخت سد برطرف گردد.

استاندار گیلان با اشاره به حساسیت و حمایت‌های مردمی از اجرای ساخت سد شفارود قدردانی کرد و گفت : بصورت مرتب پیگیر ساخت سد شفارود هستم.

فرماندار رضوانشهر نیز در این مراسم گفت : ۵۱ طرح عمرانی به ارزش ۱۶۲ میلیارد ریال در طول دهه‌ی فجر به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است : با حضور استاندار گیلان طرح آبرسانی به ۶ روستا و گازرسانی به ۲ روستا در رضوانشهر با ۲۲میلیارد ریال هزینه  به بهره‌برداری رسید.

Share