توکلی: خاک بر سر نماینده‌ای که به وزیر شماره حساب می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، روز‌گذشته با حضور در اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، با‌ بیان‌ اینکه ولایت‌فقیه دارای دو‌جنبه نظری و عملی است، گفت: «انتقادات باید سطح‌بندی شود؛ حرمت رهبری، سرمایه ملت ایران است و انسان باید رابطه خود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، روز‌گذشته با حضور در اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، با‌ بیان‌ اینکه ولایت‌فقیه دارای دو‌جنبه نظری و عملی است، گفت: «انتقادات باید سطح‌بندی شود؛ حرمت رهبری، سرمایه ملت ایران است و انسان باید رابطه خود با فردی که قرار است از او انتقاد کند، را مد‌نظر قرار دهد.»

tavkolix تیک نوشت:او در ادامه با اشاره به اختلاف‌نظر امام خمینی(ره) و مقام‌معظم‌رهبری درباره نخست‌وزیری میرحسین موسوی تصریح کرد: «امام خمینی(ره) با نخست‌وزیری میرحسین موافق بود و حضرت آقا مخالف آن. اما بالاخره با نظر امام(ره) موافقت کرد. بعد از مخالفت آقا، موسوی به مجلس رفت و از خزانه خالی خبر داد. محسن رضایی هم آمد گفت باید موشک خریداری کنیم، البته ما ایستادگی می‌کنیم. امام(ره) خطاب به رضایی فرمودند: این حرف شوخی است، وقتی سلاح نباشد. بعد هم که جام زهر را نوشیدند. آقا بعد از آن گفته بودند که من دستور علنی امام را اجرایی خواهم کرد و نخست‌وزیری را به مجلس معرفی خواهم کرد که نخست‌وزیر امام باشد.» این نماینده مجلس ادامه داد: «ولایت مطلقه یعنی کج‌روی نکنیم. ولایت مطلقه فقیه در برابر احکام‌اسلامی اطلاق دارد. آقا می‌دانستند که دشمن از طریق مطبوعات می‌تواند رسوخ کند، بنابراین دستور دادند ١١روزنامه را آن موقع بستند. اینها از ولایت فقیه خیلی استفاده کردند؛ مثلا وقتی کرباسچی زندانی شد، خاتمی به آقا نامه‌ای نوشت که ایشان اجازه دهند که کرباسچی از زندان آزاد شوند. در قصه قتل‌های زنجیره‌ای آقا به خاتمی اختیارات ویژه از قوه‌قضاییه داد که تصمیم بگیرد. در ماجرای انتخابات سال٨۴ معین و مهرعلیزاده رد صلاحیت شده بودند، اما به دستور رهبری تایید شدند. در این مقاطع این‌طور ماجراها جز با تایید یک‌نفر انجام نمی‌شود.»
ریشه برخی اتفاقات در مجلس است

توکلی در پاسخ به سوالی درباره اختلاس رحیمی و رابطه آن با اصولگرایان گفت: «مخالفت من با رحیمی تازگی ندارد. من در دادگستری تهران بیش از ١٠پرونده دارم که علیه رحیمی و احمدی‌نژاد شکایت کردم.»وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برملا‌شدن اسامی نمایندگانی که پول گرفتند گفت: «این کار قوه‌قضاییه است اما آنها هم عذر‌هایی دارند و بالاخره باید این کار انجام شود. سابقه این‌گونه وقایع به امثال شهرام جزایری بازمی‌گردد. شهرام جزایری در حزب مشارکت به خاتمی ٣٠٠میلیون و به کروبی ۵٠٠میلیون‌تومان پول داده بود. من آن موقع به آقای هاشمی شاهرودی اعلام کردم این فساد سیاسی است و باید از آن جلوگیری کرد اما ایشان گفت که جرمی تعریف نشده. من به او گفتم شما فتوا بدهید ولی گفت مراجع زیر بار نمی‌روند.» توکلی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره افشاگری‌های خود و نیز منابع آنان در مجلس گفت: «من عمده مطالب خود را از اینترنت می‌گیرم. کمیسیون بررسی اوراق بهادار آمریکا در امور بورس مثل دادگاه عمل می‌کند. حکم این کمیسیون ١٢صفحه است که این سند واقعا خواندنی است؛ مثلا در موارد این‌چنینی می‌گویند آقای رحیمی به‌دلیل فلان‌و‌فلان باید محاکمه شود. من به‌عنوان نماینده ملت ایران وظیفه دارم افکارعمومی را روشن کنم. متاسفانه ریشه برخی اتفاقات هم در مجلس است که تنها چاره آن این است که چشمانتان را خوب باز کنید. بله عده‌ای هم اول خوب هستند و بعد بد می‌شوند. خاک بر سر آن نماینده‌ای که به وزیر شماره‌حساب می‌دهد!»

Share