مسئولان محیط زیست اعلام کردند:

توقیف خودروهای سنگین در حال برداشت غیر و مجاز شن و ماسه در رودسر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین به دلیل برداشت غیر مجاز شن و ماسه از سواحل رودسر متوقف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین به دلیل برداشت غیر مجاز شن و ماسه از سواحل رودسر متوقف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
روابط عمومی محیط زیست گیلان اعلام کرد:در اجرای قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و به منظور جلوگیری از برداشت غیرمجاز ماسه از ساحل دریای خزر در نوار ۴۵ کیلومتری محدوده شهرستان رودسر، مأمورین یگان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری دادستان ، مدیریت امور منابع آب شرق دور ، فرماندهی انتظامی چینی جان و کلاچای ، ضمن پایش ساحل، از برداشت غیرمجاز ماسه ساحلی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری نموده و با هماهنگی مقام قضائی ماشین آلاتی را که در امر برداشت و حمل و نقل ماسه شرکت داشتند ، توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.
علی درویشی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در رابطه با این خبر گفت در این مأموریت یک دستگاه لودر ، یک دستگاه کمپرسی بنز ، یک دستگاه تراکتور یدک کش و دو دستگاه خودروی نیسان به پارکینگ انتقال و پرونده نامبردگان جهت سیر مراحل قانونی به محاکم محترم قضائی ارسال گردید.
وی خاطر نشان کرد شهرستان رودسر دارای ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی بوده که علاوه بر زیستگاه و پناهگاه پرندگان ، به دلیل داشتن چشم اندازهای طبیعی و مناظر جذاب نقش بسزایی در جذب توریسم و توسعه صنعت گردشگری منطقه ایفا می نماید و هر گونه تغییر و دگرگونی در اکوسیستم سواحل موجبات ناپایداری آنرا فراهم می نماید.

۴۷۷

Share