احمد کاظمی عضو گیلانی تیم ملی کمانگیری از روی اسب:

تمایل دارم درگیلان فعالیت کنم/کمانگیری از روی اسب مهجور مانده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاظمی گفت: فدراسیون جهانی دو و میدانی که این رشته ورزشی زیر مجموعه آن می باشد، تیم ایران را بعنوان برترین تیم کمانگیری از روی اسب معرفی نموده اما متاسفانه ما در کشور با کم ترین امکانات در حال تمرین و آموزش هستیم و به نوعی مهجور مانده ایم.

۷۶ppr8z6به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شکوفه های زیتون, احمد کاظمی رزگاهی یکی از افتخارات شهرستان رودبار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ورزش پرهیجان کمانگیری از روی اسب علاقمندان زیادی در کشور دارد گفت: تمایل دارم تجربیات خود را در اختیار مردم گیلان بگذارم و بتوانم با آموزش جوانان با استعداد و با اخلاق گیلانی قدم مثبتی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی ورزش گیلان بردارم.

وی ادامه داد: در این خصوص دیدارهایی با مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان داشته ام اما آنها اعلام می نمایند که چون من بعنوان یک گیلانی در مسابقات جهانی شرکت می کنم، مسئولین گیلان باید اینگونه مسائل را پیگیری نمایند.
این ورزشکار در ادامه تصریح کرد: در مسابقات کشوره کره سال ۲۰۱۰ به مقام اول رسیدم و طلای با ارزش آن را به گردن آویختم و باتوجه به اینکه بعنوان فنی ترین بازیکن نیز انتخاب شده بودم یک طلای دیگر را نیز بدست آوردم؛ همچنین در مسابقات تورنمنت بین المللی ترکیه در سال ۲۰۱۱ نیز به مقام اول دست یافتم.

کاظمی رزگاهی ادامه داد: در همان سال در عمان نقره؛ در مسابقات سال ۲۰۱۲ کشور کره نقره و در ۲۰۱۳ ترکیه نیز به مقام دوم دست یافتم.
این قهرمان رودباری با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار نفر در ۱۶ شهرستان کشور در حال فراگیری این ورزش مهیج هستند اذعان کرد: کمانگیری از روی اسب تلفیقی از ورزش های سوارکاری و کمانگیری می باشد که به اهمیت این ورزش افزوده است و گیلان می تواند سفیران زیادی را در این رشته ورزشی به جهان معرفی نماید. کاظمی گفت: فدراسیون جهانی دو و میدانی که این رشته ورزشی زیر مجموعه آن می باشد، تیم ایران را بعنوان برترین تیم کمانگیری از روی اسب معرفی نموده اما متاسفانه ما در کشور با کم ترین امکانات در حال تمرین و آموزش هستیم و به نوعی مهجور مانده ایم.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) تأکید کرده اند به فرزندان خود سوار کاری، شنا و تیراندازی بیاموزید. بنده نیز پیشنهاد می کنم که افراد علاقمند، به این رشته ورزشی روی آورده و در کنار اسب سواری، تیر اندازی را نیز بیاموزند. این ورزش، رشته ملی مذهبی ایرانیان است.
احمد کاظمی رزگاهی اصالتا رودباری بوده و سال ۱۳۶۵ در خانواده ای کشاورز متولد شد. وی ۹ سال است که در تیم ملی کمانگیری از روی اسب ایران فعالیت دارد.

Share