نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

تفکر مدافع شکست دولت،اصل نظام را هدف قرار داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تفکری که می گوید دولت باید بشکند بیش از بهره برادری انتخاباتی اصل نظام را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:تفکری که می گوید دولت باید بشکند بیش از بهره برادری انتخاباتی اصل نظام را هدف قرار داده است.

در خصوص حذف یارانه‌ها پردرآمدها به توافقاتی رسیدیم/باید در نظر داشت شهرداری‌ها منابعی ندارندابوذر ندیمی با بیان اینکه ما به دولت نگفته ایم که از صندوق توسعه ملی برداشت نکند، اظهار داشت: ما اعلام کردیم سالانه باید ۳۲ درصد از درآمد صادرات نفتی به صندوق واریز شود.که در این صورت سهم دولت ۱۲ درصد خواهد بود و ۲۰ درصد ان باید به این صندوق واریز شود و این از سال آینده باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: بخشی از ۷۸ هزار میلیارد دلاری که به صندوق توسعه ملی واریز شده را تحت عناوین مختلفی برای سپرده ها داریم که در واقع معنای این حرف آن است که در ورودی جدید صندوق توسعه ملی ۱۲ درصد متعلق به دولت و ۲۰ درصد باید در صندوق توسعه ملی بماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در باره چگونگی تامین هزینه ناشی از کسری فروش نفت گفت: ما ۵ کار انجام داده ایم ، یکی آن که ۵ میلیارد دلار از درآمد مربوط به نفت را که هنوز در حساب نبود در درآمد دولت گذاشتیم. ۱۲ هزار میلیارد تومان هم از راه ۱۲ درصد صندوق توسعه ملی که واریز نمی کند محاسبه کرده ایم.

ندیمی افزود: در ۲ سناریو هم به دولت فرصت دادیم چراکه دولت اعلام کرد به ۷۱ هزار میلیارد تومان برای درآمد نفتی در بودجه نیاز است که ما این فرصت را در اختیار دولت گذاشتیم تا در دو سناریو این درآمد را تامین کند ضمن آنکه قیمت بشکه نفت را هم اعلام نکردیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه به موفقیت های اقتصادی دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت های اقتصادی را براساس ۵ شاخص وظیفه، اختیار، منابع، امکانات و اعتبارات می سنجند که بر این اساس دولت موفق است چراکه دولت ۱۰۰میلیارد دلاری که نیست دولت ۲۰ دلاری است.

وی ادامه داد: دولت در چنین شرایطی در بودجه نفت ۳۰ درصدی و یا مالیات را ۳۶ درصد تخصیص داده است. تورم را به ۱۷ رسانده و تلاش دارد به ۱۴ درصد برساند. این دولت توانسته است ۴ درصد رشد سرمایه داری حاصل کند در حالی که در گذشته منفی بود.

ندیمی تصریح کرد: انتظارات از دولت زیاد است، در عین حال دولت می گوید منابع و امکانات لازم را ندارم. شاید در برآوردن این انتظارات دولت زیاد موفق نباشد اما شرایط ویژه ای را ایجاد می کند. بنابراین موفقیت بر اساس امکانات است و مردم هم نمی توانند منکر شرایط حال کشور شوند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: دولت به راحتی می تواند یارانه ها را نپردازد. در حالی که اعتقاد دارد که یارانه ها باید پرداخت شود، حتی می تواند بسیاری از هزینه های جاری را ببندد اما ۱۶۶ هزار میلیارد هزینه جاری دارد پس چنین دولتی نمی تواند موفق نباشد.

ندیمی خاطرنشان کرد: بر اساس تنفیذ رهبری باید از دولت که منتخب ملت است حمایت کرد. چراکه شکست دولت شکست نظام است تفکری که می گوید دولت باید بشکند بیش از بهره برادری انتخاباتی اصل نظام را هدف قرار داده است./ایسکا نیوز

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share