تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با جهاد دانشگاهی و خانه سازمان های غیردولتی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با جهاد دانشگاهی و خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان امضا شد. این تفاهم نامه در زمینه همکاری مشترک و با هدف ایجاد زمینه های دستیابی به دانش علمی و کاربردی در حوزه­ های مدنظر، ارتقای دانش و ایجاد مهارت، توانمند […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با جهاد دانشگاهی و خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان امضا شد.

لghadimi8u0646u0647 این تفاهم نامه در زمینه همکاری مشترک و با هدف ایجاد زمینه های دستیابی به دانش علمی و کاربردی در حوزه­ های مدنظر، ارتقای دانش و ایجاد مهارت، توانمند سازی جامعه هدف از طریق ارائه آموزش منعقد گردید.

این تفاهم نامه به امضا فاطمه قدیمی دبیر اجرایی کارگاه های آموزشی کمیسیون ملی یونسکو-ایران در استان گیلان و رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت و مهندس جمشید رسایی رئیس جهاد دانشگاهی و سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی استان گیلان رسید.

این تفاهم نامه ضمن تاکید بر ضرورت تبیین آموزش کیفی در خصوص پیشرفت اهداف جهانی شش‌گانه آموزش برای همه (۲۰۱۵-۲۰۰۰)، با عنایت به نگاه ملی جمهوری اسلامی ایران و با هدف همفکری و بهره­ گیری از توانمندی­ها و پتانسیل­ های علمی و بین­ المللی به منظور ارتقای مهارت و کیفی سازی آموزش و لزوم توجه به نقش و اهمیت مراکز پژوهشی صورت پذیرفت.

رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت از انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری با خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان خبر داد
با توجه به ضرورت مطالعه و ریشه یابی ناهنجاریها و آسیب شناسی و شناخت ریشه های بی نظمی های اجتماعی و فراهم نمودن زمینه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان در راستای توسعه پایدار شهری، تفاهم نامه ای فی مابین رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت (دبیر اجرایی کارگاه های آموزشی کمیسیون ملی یونسکو-ایران در استان گیلان) و خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان با حمایت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای همفکری و بهره گیری از توانمندیها و پتانسیل های علمی و بین المللی جهت رسیدن به شهری پایدار مبادله گردید.

کارگاه های آموزشی با موضوع فوق با هدف ارتقای دانش و ایجاد مهارت در زمینه خودآگاهی و همدلی، آموزش مبحث مدیریت رفتار، مدیریت ارزشها و کار تیمی و مشارکتی، توانمند سازی جامعه هدف و نیز ایجاد زمینه های دستیابی به دانش علمی و کاربردی در حوزه های مدنظر برگزار خواهد شد.

در این تعامل و همکاری، دفتر همکاری های کمیسیون ملی یونسکو– ایران به عنوان حامی علمی نسبت به تامین اساتید و ارایه دروس محتوای آموزشی و صدور گواهینامه دو زبانه و در قالب دبیر اجرایی کارگاهها اهتمام خواهد نمود.

از سوی دیگر خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان نیز در قالب این تفاهم نامه، به همکاری و هماهنگی در جهت برگزاری کارگاه آموزشی و انجام تبلیغات محیطی در راستای اطلاع رسانی و تامین مکان اسکان و برگزاری کارگاه به عنوان مجری در ارتقای کیفی این دوره ها مشارکت خواهد نمود.

فاطمه قدیمی، دبیر اجرایی کارگاه ها و نماینده کمیسیون ملی یونسکو-ایران در استان گیلان، در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: در صورت عملیاتی شدن محتوای این تفاهم نامه قدم بسیار بزرگ و موثری جهت رسیدن به شهری پایدار در زندگی شهرنشینی با محوریت توسعه اجتماعی در حوزه بانوان رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با نگاه مثبت خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان، اقدامات مفیدی برای پیشرفت علمی، آموزشی و پژوهش و فناوری محقق گردد.

رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در خصوص حمایت های انجام شده در این راستا، خاطرنشان کرد: تدوین اسناد راهبردی در هر حوزه منجر به دست یابی کشور و استان به سرمایه های علمی خواهد شد.

امید است با مشارکت اجتماعی حوزه های مختلف در کنار خانه سازمان های غیردولتی استان گیلان نتایج کاربردی مثبتی در این راستا حاصل شود.

Share