وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

تصمیمات وزارت ارشاد براساس قانون است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر آنکه تصمیمات این وزارتخانه در حد قانون است گفت: همراهی شما بهترین پاسخ به کسانی است که ایجاد فضای پرامید را در سینمای ایران بر نمی تابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر آنکه تصمیمات این وزارتخانه در حد قانون است خطاب به شرکت کنندگان در اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: همراهی شما بهترین پاسخ به کسانی است که ایجاد فضای پرامید را در سینمای ایران بر نمی تابند.

jantiعلی جنتی شامگاه چهارشنبه (۲۲ بهمن ماه) در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فلیم فجر در برج میلاد تاکید کرد: امنیت روانی هنرمندان در گرو پذیرش قانون است ، تصمیمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای پروانه ساخت آن در حکم قانون است و همه دستگاه ها و نهادهای موظف به اجرای آن هستند.

جنتی با بیان این جمله که تقارن این رخداد با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک می گیریم گفت: فیلم فجر در گام سی و سوم با بازنگری در روند دوره های گذشته و با تجربه از ادوار قبلی برخوردار از کیفیتی است که امیدوارم به تعالی این رخداد منتج شده باشد.

وی با اشاره براین مطلب که نقش سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید در سینمای ایران را می توان در از بین رفتن تنش های بی حاصل گذشته و ایجاد فضای آرام و منطقی در سینمای حال حاضر کشور رصد کرد ادامه داد: به همین دلیل است که همه هنرمندان به فضای نوین فرهنگی ایجاد شده اعتماد دارند.

وی همچنین با برشمردن اتفافاتی که طی حضور دولت تدبیر و امید در راس سیاست های فرهنگی و به ویژه هنر سینمای کشور رخ داده است گفت: به روز شدن سینماهای کشور برداشتن گام بلندی به سوی عدالت فرهنگی است .

وی گفت : تجهیز سینماهای کشور طی یک سال انجام شد و علاوه بر حذف هزینه چندین میلیون دلاری سینمای ایران را وارد مرحله جدیدی از صنعت سینمای جهان کرده است.

جنتی رونق بازار کسب و کار و افزایش فروش در گیشه های سینمای ایران را انرژی مثبت برای هنر هفتم کشورمان دانست و تصریح کرد برگزاری طرح سینما سلام، اکران همزمان فیلم ها در کشور با بالاترین کیفیت دیجیتالی از جمله اتفاقاتی است که به سینمای ایران روح جدیدی در یک سال اخیر دمیده است.

وی با بیان آنکه ایران و چین تنها دو کشوری هستند که طی یک سال اخیر با افزایش مخاطب رو به رو بودند گفت: سقف فروش سینمای ایران در آخرین سال دولت گذشته ۳۲ میلیارد تومان بود اما در ۱۰ ماه اخیر دولت یازدهم سهم این فروش ۵۲ میلیارد تومان بوده است که این اتفاق گویای همه چیز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس گروه هنر و تجربه را عامل ایجاد امید در بین سینماگران دانست و گفت : این امر نشان داد این فیلم ها در بین مخاطبان اندیشمند جایگاه والایی دارد .

به گفته جنتی تاسیس مدرسه ملی سینما نیز خبری نوید بخش و راه حل موثری برای نهایدنه کردن تجربه سینمای ایران است.

وی ادامه داد: همه کشورهای بزرگ علاوه بر دانشگاه های سینمایی دارای یک نظام مدرسه ملی هستند و مدرسه ملی سینمای ایران نیز هم اکنون تاسیس و شخصیت های بزرگی از سینماگران و هنرمندان در هیات امنای آن عضویت دارند.

جنتی گفت : شیوه نامه حمایت های دولتی و نحوه حمایت از فیلم های بلند، کوتاه و مستند به روشنی اعلام شده که ایجاد شور و نشاط در انجمن سینمای جوانان و جوانان هنرمند را در برگزاری جشنواره انجمن های سینمایی و درخشش ۶۰ انجمن سینمایی در سراسر کشور شاهد بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : یاری جستن از اهالی سینما در مدیریت سینما، تشکیل کارگروه های گوناگون و عضویت ده ها سینماگر برجسته در شوراهای پروانه ساخت و هیات امنا موسسات مختلفی چون شورای بنیاد فارابی باعث شده تا همه سینماگران در تصمیم گیری های فرهنگی دولت یازدهم سهیم باشند.

وی ادامه داد: سینمای ایران بزرگترین دستاورد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و سینماگران این کشور نشان دادند که با امکانات محدود و هزینه های اندک قابلیت ساخت بهترین آثار را دارند و پیشنهاد می کنم که در تولیدات این هنرمندان بازتاب خصلت های ارزشمند ملت ایران بیش از پیش لحاظ شود.

اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر امشب میزبان وزرای تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی ، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، مشاور رییس جمهوری در امور فرهنگی ، جمعی از مسئولان سینمایی و دست اندرکاران حوزه سینما بود ./ایرنا

Share