ترس و وحشت در تل‌آویو +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ساعت‌های اولیه صبح امروز (چهارشنبه) رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یک فلسطینی با استفاده از چاقو عملیاتی دیگر علیه صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو انجام داده است. در عملیات مذکور که در مرکز تل‌‌آویو انجام شد، ۱۶ اسرائیلی زخمی شدند که حال ۶ نفر از آنها وخیم است. فارس نوشت:نظامیان اسرائیلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ساعت‌های اولیه صبح امروز (چهارشنبه) رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یک فلسطینی با استفاده از چاقو عملیاتی دیگر علیه صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو انجام داده است. در عملیات مذکور که در مرکز تل‌‌آویو انجام شد، ۱۶ اسرائیلی زخمی شدند که حال ۶ نفر از آنها وخیم است.

فارس نوشت:نظامیان اسرائیلی به سمت عامل این عملیات شلیک کردند. وی از ناحیه پا زخمی و سپس دستگیر شد. تعداد بسیاری از نظامیان صهیونیستی به محل حادثه آمدند و تدابیر امنیتی برقرار شد.

عامل این اقدام یک جوان فلسطینی ۲۳ ساله ساکن «طولکرم» کرانه باختری بود . وی مسافر یک اتوبوس درون‌‌شهری در تل‌آویو شده است و این عملیات را در همان اتوبوس انجام داده است.

بر اساس اظهارات خود صهیونیست‌های سوار بر اتوبوس مذکور، این فلسطینی ابتدا به راننده اتوبوس حمله می‌کند و سایر مسافران از ترس خود را به درهای خروجی می‌رسانند و یا از پنجره خود را به بیرون می‌رسانند.

حالتی از ترس و وحشت تل‌آویو را فرا گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حادثه ، حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

واکنش‌های اسرائیلی

آویگدور لیبرمن: عاملان این، همان عاملان تنش در قدس هستند

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات ضد اسرائیلی گفت: عاملان پشت پرده این عملیات، همان‌هایی هستند در پشت‌پرده خشونت‎های قدس‌اند.

بنا به گزارش وبگاه خبری «PNN» فلسطین، وی افزود: «محمودعباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «اسماعین هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس، «رائد صلاح» رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی و نماینده‌‌های عرب کنست مانند «حنین الزغبی» و «احمد الطیبی» و غیره همگی جزئی از این برنامه هستند تا اجازه ندهند اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی شناخته شود.

اسحاق آهارونویچ: از عامل عملیات در بیمارستان بازجویی می‌شود

«اسحاق آهارونویچ» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش گفت: عامل این عملیات یک «خارجی غیر قانونی» بوده است و در بیمارستان از او بازجویی می‌شود.

اسحاق هرتزوگ: امنیت در هیچ جای اسرائیل وجود ندارد

و« اسحاق هرتزوگ» رئیس حزب معارض نیز گفت: امروز هیچ جائی نه در قدس، نه غزه و نه تل‌آویو وجود ندارد که ساکنان اسرائیل در آن احساس امنیت کنند و این وضعیت قابل تحمل نیست.

نمایندگان کنست: عباس مسئول این عملیات است/با مشت آهنین پاسخ داده شود

«ارویت ستروک» نماینده حزب «خانه یهودی» در کنست اعلام کرد ابومازن همان کسی است که این عملیات‌ها را پشتیبانی می‌کند و او مسئول اصلی آن است.

«یونی شیتوون» دیگر نماینده حزب مذکور نیز گفت: باید با مشت آهنین پاسخ این عملیات‌ها داده شود.

«دانی دانون» دیگر عضو کنست نیز اظهار داشت: تشکیلات خودگردان بهائی سنگین خواهد داد و باید به هر هجوم ضد اسرائیلی محکم پاسخ دهیم.

واکنش‌های فلسطینی:

مشیر المصری: این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیل بود

«مشیر المصری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» عملیات شهادت‌طلبانه امروز (چهارشنبه) در تل‌آویو را تبریک گفت.

المصری افزود: این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات اشغالگران صهیونیستی علیه ملت ما بود.

وی بر ادامه راه مقاومت تا نابودی اسرائیل تاکید کرد. المصری از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به هماهنگی امنیتی با اسرائیل پایان دهد و بیش از این در مقابل ملت خود نایستد.

عزت الرشق: عملیات، جسورانه بود

«عزت الرشق» از دیگر رهبران حماس نیز این عملیات را جسورانه توصیف کرد و پاسخی به جنایات اسرائیل دانست.

عملیات‌های استشهادی انجام شده از اکتبر ۲۰۱۴ تا کنون

اولین عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی در برهه اخیر توسط یک جوان فلسطینی در قدس انجام شد. پس از آنکه دو دختر فلسطینی ساکن کرانه باختری توسط یک صهیونیست زیر گرفته شدند، چهارشنبه (۳۰ مهر) یک جوان فلسطینی در عملیاتی شهادت طلبانه ۳ اسرائیلی را با خودروی خود زیر گرفت . در این عملیات یک صهیونیست کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

بعد از آن «معتز الحجازی» یکی از اسرای آزاد شده فلسطینی وابسته به جهاد اسلامی در (۷ آبان) «یهودا گلیک» یکی از افراطی‌ترین خاخام‌های صهیونیست را با گلوله ترور و زخمی کرد. وی از مسئولان بلندپایه جمعیت موسوم به «هیئت امنای مسجدالاقصی» است و مرتبا با تحریک صهیونیست‌ها ، آنها به به یورش به مسجدالاقصی دعوت می‌کند. خود الحجازی پس از این عملیات به شهادت رسید.

۱۴چهارشنبه آبان بود که «ابراهیم عکاری» جوان فلسطینی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، در عملیاتی دیگر با خودروی خود تعدادی شهرک‌نشین صهیونیست را در قدس اشغالی زیر گرفت. در این اقدام یک صهیونیست کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

اما بارزترین عملیات‌های اخیر فلسطینیان عملیات استشهادی دو جوان اهل «قدس شرقی» در یک کنیسه در محله «هارنوف» واقع در «قدس غربی» بود جایی که به طور سنتی اردوگاه حزب صهیونیستی شاس محسوب می شود، خبر داد. بر اساس این گزارش در این حمله ۵ صهیونیست کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند .

البته در کنار این عملیات‌ها، عملیات‌های شهادت طلبانه کمرنگ‌تری نیز انجام شده است و برخی از آنها قبل از انجام خنثی شده است.

Share